FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej
Jag sitter på en ADSL lina från BBB på mitt kontor och har inte kunnat nå mina sidor dem senaste dagarna. Hemma har jag ComHem och det funkar utan några problem. Om jag däremot går via en proxysida så kommer jag till sidorna. :unsure: Någon mer som har samma problem? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
BBB hade någon form av routingproblem i samband med någon uppgradering igår.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
När jag har pratat med deras kompetenta kundtjänst så får jag svar
att dem inte har några problem. Jo tjena.. ![]() Kan någon vänlig själ som sitter på BBB lina se om dem kommer åt tex acmwallet.se ? Har kollat med andra kontakter som har andra ISP än BBB och dem har inga problem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kör en traceroute mot sidorna och kolla vart det stannar.. Ligger problemet hos B2 så borde svaren upphöra någonstans i deras nät.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag sitter på BBB (ADSL) och kommer åt den utan problem iaf.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för hjälpen Fredrik...
Enligt traceroute så kommer jag fram till webbhotellet men där blir det time out. Men eftersom det funkar för Fredrik så är det inget fel där ju... skumt.. Då är frågan.. varför funkar det inte för mig då... mmm.. har provat med ipconfig /flushdns , Startat om routern , förnyat IP... men samma problem.. Det kanske ger sig om nån dag och några omstarter... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
B2 / Telenor har alltid stora problem och man ska vara glad att det funkar, om du har tur så slipper du att trafik innom Sverige passerar halva Europa eller USA och tillbaka.
Om du kommer fram till Webbhotellet bör du kontakta dom för felsökning, men inte första gången B2 kan ha roligheter. Har varit med om att trafiken fungerar mot vissa IP i en serie och endast åt håll men inte andra. Orsaken till det var att B2 hade sabbat sin lastbalansering av trafiken på något roligt sätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har för mig att någonting har uppgraderats gällande typ alla adsl-kunder i hela Sverige under senaste veckan, en mjukvaruuppgradering.. Vet att berörda företag som har jour på allt sånt kul fått en last med pryttlar att köra ut eftersom att en del pryttlar tvärdött efter en sådan uppgradering :P Något som tagit stryk på vägen måhända? =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Äh? Dålig dag eller dålig relation till b2 (bbb för er som inte vet vad b2 står för) eller telenor, lite omoget med ett sånt inlägg? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
B2 != Bredband2 är det du säger? Det var iaf nytt för mig.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|