Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad har du för kontorsstol?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-28, 05:50 #21
akkeman akkeman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
akkeman akkeman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
Jag kör med en Allak från IKEA, och varvar det med att röra mig emellanåt. Mig spelar det ingen roll om stolen är megahyper, jag kan ändå inte sitta mer än någon timme. När jag väl gör det så hänger och flänger jag så mycket att tusentals kronor på ergonomisk sittställning ej nyttjas.

Både över- och underdrifter i fysisk aktivitet leder till kroppens ödeläggelse.

Folk med ryggont skulle kanske snarare skaffa sig en räckhäv.
akkeman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-28, 07:25 #22
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
Flitig postare

Citat:
Originally posted by Jocke@Nov 28 2007, 03:40
Viste inte att du hadde en Claes. Var köte du din? auktion? de är nästan för dyra att köpa original på Nordiska Galleriet.
Original. Köpt av Silverbergs, som den "fina" affären hette i Malmö på den tiden. Betalade alldeles för mycket, men kärlek uppstod vid första ögonblicket och kvaliteten är ypperlig, stolen ser som ny ut även idag.

Har vi råd i verksamheterna, köper vi gärna kvalitet. Vi har ett konferensmöblemang bestående av åtta höga Oxford-stolar som också ser splitt nya ut, trots 20 års konfererande av troligtvis tusentals människor. Och hade låga Oxford för studenterna i våra klassrum.

Det lönar sig köpa kvalitet på lång sikt, så har ni råd rekommenderar jag det varmt.
claes är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-28, 07:44 #23
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006

QS30 Leather Executive $179.99
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-28, 09:12 #24
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Sitter i en Allak från Ikea hemma och en lite dyrare variant på kontoret för att Allak var slut.

Vi testade värstingstolen "direktör" eller vad den nu hette från Jysk. Vi köpte två och det var ett ständigt pillande med dem i ungefär ett halvår - sen hade båda gått sönder ordentligt.

Kinnarps stolar är riktigt trevliga, men det känns som vansinnigt mycket pengar för en stol.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-28, 10:24 #25
Jockes avatar
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2003
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jockes avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av claesm
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke
Viste inte att du hadde en Claes. Var köte du din? auktion? de är nästan för dyra att köpa original på Nordiska Galleriet.
Original. Köpt av Silverbergs, som den fina affären hette i Malmö på den tiden. Betalade alldeles för mycket, men kärlek uppstod vid första ögonblicket och kvaliteten är ypperlig, stolen ser som ny ut även idag.
Har vi råd i verksamheterna, köper vi gärna kvalitet. Vi har ett konferensmöblemang bestående av åtta höga Oxford-stolar som också ser splitt nya ut, trots 20 års konfererande av troligtvis tusentals människor. Och hade låga Oxford för studenterna i våra klassrum.
Det lönar sig köpa kvalitet på lång sikt, så har ni råd rekommenderar jag det varmt.
Studenterna i malmö då eller har ni bytt efter att jag gick ut? du kanske inte menar N3P
Jocke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-28, 10:43 #26
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by Jocke@Nov 28 2007, 11:24
Studenterna i malmö då eller har ni bytt efter att jag gick ut? du kanske inte menar N3P
Nix. Jag skrev "hade".

MacMeckarna® hade på slutet av 80-talet och början på 90-talet låga Oxford-stolar i sina företagsklassrum, dessutom samma skrivbord i svart och stål som Gordon Gecko i Wall Street där ett rör gick upp till en liten stålhylla där datorn (oftast Mac SE/30) stod. Überkoolt på den tiden, du hade älskat det.

Men hos N3P utbildar vi entreprenörer som ska kunna sitta på fruktlådor om det behövs. :-) Ett av ledorden i N3Ps utbildning är att alltid låta intäkter komma före utgifter, alltså tjäna pengarna först innan man börjar bryr sig om möbler, kontor, tjänstebilar eller visitkort med vattenstämpel.
claes är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017