FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har köpt ett script och sitter och översätter det nu.
Som ni ser så blir å ä ö knas när man tittar på hemsidan. Registreringsnummer p� bilen som takr�cket skall sitta p� Har för mig att det är nån simple head-tagg som skall till för att det skall funka. Edit här kommer en bild: ![]() mvh Thomas THL |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
/Thomas THL |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
php?
header('Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1'); |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Var och hur lägger jag in header('Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1'); Har detta: Citat:
/Thomas THL |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
<?
header('Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1'); include('config.php'); ?> Eller så lägger du bara till den längst upp i config.php filen om du använder den på flera sidor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har för övrigt ingen aning om vilket charset det rör sig om :/ Verkar inte vara ISO-8859-1 eller UTF-8 iallfall. Någon annan?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack Stakes!
Funka perfekt (nästan)! All statisk html funkar perfekt. Nu blev det som den hämtar från databasen (mysql) knas... ä = ä /Thomas THL |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ställ in rätt encoding i anslutningen till mysql också då
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() mysqlphpadmin förståss? /Thomas THL |
|||