FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon som har ett tips på en bra extern hårddisk som får plats i fickan. Ju mindre desto bättre. Har haft 2.5" tidigare, men jag har sett att det även finns 1.8". Någon som har erfarenhet av dessa och har tips på var de finns att köpa?
Måste vara på minst 20Gb |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du kan alltid kolla på FMCC och sen höra av dig till någon av deras Återförsäljare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Webhallen har en 32 GB usb-sticka, för leverans i december.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Angående usb-minne, kan man använda det i samma utsträckning som en hårddisk? Tänker i första hand på antalet skrivningar till minnet. Har tänkt använda det till att köra samtliga filer ifrån, förutom OS. Dvs, jobb med kodning, mailprogram etc... Någon som har erfarenhet av detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Finns ju de som bootar sina datorer med enbart usb-minne så jag kan inte tänka mig att antalet återskrivningar är speciellt begränsat. Tekniken borde väl dessutom vara i månt och mycket densamma som kommer finnas i framtidens hdds för bärbara datorer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Enligt Wikipedia så ska man kunna skriva minst 100.000 gånger till de flesta flashminnen på marknaden men jag skulle tro att man kan skriva betydlgit mer, fabrikanterna brukar kunna lägga gränserna lite lägre för att vara säkra precis som med -RWs och liknande.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|