FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns något sätt att få google att straffa bort domäner på sökord?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
kan du precisera dig lite..? straffa bort?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är du ute efter att få bort konkurrenterna, eller är det bara jag som får den misstanken?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om du vill få bort konkurrenter, skapa 9 sidor till som du optimerar så bra så att de kommer under din men över andra
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ett försök att sabotera och förstöra för konkurrenterna kommer bara att slå tillbaka mot dig själv förr eller senare.
Satsa på "vita" och långsiktiga metoder istället, det finns inga genvägar som håller i längden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
konkurrenterna är väl inte en korrekt ord, utan mer folk som sysslar med copycats på hemsida som jag vill ha bort.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Funderar lite på nått.
Finns en sida som inte har någon vettig info direkt medans en annan sida som har massa bra info osv ligger lågt efter i just google sökning. Förstår inte hur de kan funka. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
Geggamojan håller på att ta över internet.. Skräpsidor nerlusade med google adwords och utan substansvärde hamnar högt upp, medan sidor där det finns substans hamnar lågt ner. Upptäckte just ett knep hur man får bort lite geggamoja från internet, man länkar till bra hemsidor på det sökordet man vill skall synas, på sätt sjunker gegga mojan i värde hos google. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Exempel: Hammare. Du har en sida med hammare på. Sen länkar du till andra sidor med hammare. Är det så du menar? Att länka till andra domäner? Läs mer om hammare Hammare --> länk 1 Hammare --> länk 2 Hammare --> länk 3 Hammare --> länk 4 *** Google biter sig själv i svansen då de indexerar ful-sajter, det är jag också helt övertygad om. Men om nu Google indexerar fulsajter... så blir det svårare att hitta relevant information... så användarna ser sig om efter alternativ till google... så kanske det skapas en marknad för en sökmotor som visar relevanta svar, utan ful-sajter! Så... Google krattar manégen för konkurrerande sökmotorer med sin medicin! :-) Det finns hopp! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag skulle hellre se att man kunde ha en mera direkt kommunikation med Google, MSN, Yahoo! och Ask för att kunna anmäla sidor. Detta eftersom det inte finns något som säger att fulsidorna inte kan öka sin egen ranking genom t.ex kleins sätt.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|