FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Bara för att man uppgraderar sitt modem så går det fortare, de måste bygga ut sitt nät också, vilket de inte har kommit långt med.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nej jag har inte blandat ihop mbit och mbyte.
![]() Men angående uppgraderingen av modemet... Uppgraderingen är ju gratis, men för att få tillgång till högre hastigheter efter december så lär man ju ändå uppgradera abonnemanget, vilket kostar pengar... Så då är väl modemuppgraderingen värdelös om man inte vill betala extra? Aja, kul att det verkar fungera över förväntan för er andra! Jag ska testa att prova modemet på en annan dator och tweaka runt lite... Det borde ju gå att få upp lite kräm. Jag testade t.ex. att ladda aftonbladet - tog över minuten. Ladda fz.se (browsern gav upp och time:ade ur två gånger efter försök att ladda i över två minuter)... Det går inte fort... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tele2 fungerar normalt bra, finns dock många ställen dom behöver utöka. Är långt kvar tills man surfa mellan städer utan något avbrott på några minuter.
Sedan vet jag inte vad Tele2 gör i centrala Borås, senaste månaderna man varit där så har det varit helt dött. Känns som BTS startar om 100 gånger per timme eller något, för 3G nätet dör helt och går upp hela tiden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu har jag testat på två andra datorer, och några mil bort och fungerar klart bättre än på laptopen hemma. Det fungerar bättre på andra datorer hemma, så just laptopen går det extra dåligt på (även med nätspänning ikopplad). Så nu vet ni att det kan vara så ifall ni har problem nån gång också. Jag ska forska mer i det där sen.
Där jag är nu, i Ludvika går hastigehten riktigt bra, något över 0.5 mbit också för den delen. Turbo3g fungerar inte här än, så det är inte ens idé att försöka. MEN, det som är det stora bakslaget är att uppkopplingen dör totalt under några minuter då och då. Det är ju extremt frustrerande. Det känns ungefär som det patrikweb talar om. Då ställer jag mig frågan - är detta något tele2 tycker aett man ska få tåla, eller går det att gnälla om detta? Om uppkopplingen fortsätter såhär vill jag inte ha den kvar. Det är ett firmaabonnemang, så det går väl inte att ta hjälp av samma konsumentlagar som om det vore privatabb. antar jag. Lite surt att det ska "glappa", annars fungerar det väl bra. En annan grej. När man ser de där staplarna för signalstyrkan - vad är max? Antar att det är fem staplar, men jag är inte hundra. Jag ligger på 4 på UMTS och har även varit uppe 5 när jag har viftat med modemet i luften. Det skiljer sig märkbart om modemet är på golvet eller på bordet. Kanske skaffa 5 m usb-förlängning och ja... sträcka iväg kabeln bortåt. Kanske går signalen fram bättre om jag lägger modemet i fönstret? Man får experimentera lite. Har ni gjort några upptäckter om smart modemplacering? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|