Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Testar Tele2s mobila bredband

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-21, 11:22 #11
JacobTallberg JacobTallberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
JacobTallberg JacobTallberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
Bara för att man uppgraderar sitt modem så går det fortare, de måste bygga ut sitt nät också, vilket de inte har kommit långt med.
JacobTallberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-21, 12:13 #12
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Originally posted by JacobTallberg@Nov 21 2007, 12:22
Bara för att man uppgraderar sitt modem så går det fortare, de måste bygga ut sitt nät också, vilket de inte har kommit långt med.
Har man inte uppgraderat sitt modem går det inte snabbare där de har byggt ut sitt nät heller, så varför inte uppgradera modemet?
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-21, 12:17 #13
totoos avatar
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2006
Mycket flitig postare
totoos avatar

Nej jag har inte blandat ihop mbit och mbyte.

Men angående uppgraderingen av modemet... Uppgraderingen är ju gratis, men för att få tillgång till högre hastigheter efter december så lär man ju ändå uppgradera abonnemanget, vilket kostar pengar... Så då är väl modemuppgraderingen värdelös om man inte vill betala extra?

Aja, kul att det verkar fungera över förväntan för er andra! Jag ska testa att prova modemet på en annan dator och tweaka runt lite... Det borde ju gå att få upp lite kräm. Jag testade t.ex. att ladda aftonbladet - tog över minuten. Ladda fz.se (browsern gav upp och time:ade ur två gånger efter försök att ladda i över två minuter)... Det går inte fort...
totoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-21, 13:23 #14
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Tele2 fungerar normalt bra, finns dock många ställen dom behöver utöka. Är långt kvar tills man surfa mellan städer utan något avbrott på några minuter.

Sedan vet jag inte vad Tele2 gör i centrala Borås, senaste månaderna man varit där så har det varit helt dött. Känns som BTS startar om 100 gånger per timme eller något, för 3G nätet dör helt och går upp hela tiden.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-03, 12:06 #15
totoos avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
totoos avatar

Nu har jag testat på två andra datorer, och några mil bort och fungerar klart bättre än på laptopen hemma. Det fungerar bättre på andra datorer hemma, så just laptopen går det extra dåligt på (även med nätspänning ikopplad). Så nu vet ni att det kan vara så ifall ni har problem nån gång också. Jag ska forska mer i det där sen.

Där jag är nu, i Ludvika går hastigehten riktigt bra, något över 0.5 mbit också för den delen. Turbo3g fungerar inte här än, så det är inte ens idé att försöka.

MEN, det som är det stora bakslaget är att uppkopplingen dör totalt under några minuter då och då. Det är ju extremt frustrerande. Det känns ungefär som det patrikweb talar om. Då ställer jag mig frågan - är detta något tele2 tycker aett man ska få tåla, eller går det att gnälla om detta? Om uppkopplingen fortsätter såhär vill jag inte ha den kvar. Det är ett firmaabonnemang, så det går väl inte att ta hjälp av samma konsumentlagar som om det vore privatabb. antar jag.

Lite surt att det ska "glappa", annars fungerar det väl bra.

En annan grej. När man ser de där staplarna för signalstyrkan - vad är max? Antar att det är fem staplar, men jag är inte hundra. Jag ligger på 4 på UMTS och har även varit uppe 5 när jag har viftat med modemet i luften. Det skiljer sig märkbart om modemet är på golvet eller på bordet. Kanske skaffa 5 m usb-förlängning och ja... sträcka iväg kabeln bortåt. Kanske går signalen fram bättre om jag lägger modemet i fönstret? Man får experimentera lite.

Har ni gjort några upptäckter om smart modemplacering?
totoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017