FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
htiawe - Håller med dig i det du säger. Inte många, om ens någon, på WN kommer att hugga på detta om det inte är väldigt exceptionellt, men vist finns det de som säkert kommer nyttja en gratistjänst.
Ur finansieringssynpunkt är väl reklam det som man kan få in slantar på och det krävs ganska stora volymer om detta skall gå ihop, gissar jag. På det hela taget tror jag det är mycket svårt...
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ska det vara intressant krävs det att du har fri telefonsupport på kontorstid (7-18), plus ett journummer dygnet runt.
Det ska ingå backuper minst en gång per dygn. Du ska ha redundans så att det bara i väldigt extrema fall blir nertider. Jag ska ha en egen kontaktperson, som är lite insatt i min verksamhet. Jag behöver ca 5Gb utrymme, minst 10Gb trafik per månad. Stöd för .NET 2.0, MSSQL alt MySQL är viktigt. Säkert många som vill ha PHP också. Troligtvis kan du inte erbjuda detta gratis. Det är tjänster som normalt kostar ganska mycket. På gratishotellen brukar det inte finnas telefonsupport, utan bara via mail. Erbjuder du ovanstående gratis, så kan säkert många vara intresserade. Däremot tror jag många tänker att det är bättre att betala mer, och känna en trygghet i att hotellet kommer finnas kvar imorgon. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det beror också på vad han har tänkt sig för webbhotell, han behöver inte ha tänkt starta ett "riktigt" webbhotell med support, egna burkar och allt utan kanske bara har tänkt tillhandahålla tjänsten gratis.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Med tanke på trafikmängden så låter ju gratis lite underligt, om det nu inte är fråga om att köra det i garderoben.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Vi här tillhör knappast målgruppen för ett gratis hotell och webbhotellsmaffian här kan säkert dödförklara idén flera gånger om.
Men det finns nog en möjlighet att erbjuda en tjänst som bland annat innefattar lite hemsidesutrymme, kanske bloggar och forum, finansiera med reklam och få det populärt nog för att ekvationen ska gå ihop. Oddsen för att lyckas är rätt höga men det blir inga barn gjorda om man inte försöker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Citat:
Det finns en anledning för man inte bygger trabunter längre i Tyskland men däremot BMW. :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
klein: Nu kan vi gärna anta att han kommer att tillhandahålla en acceptabel tjänst, annars är det lika bra att förkasta _alla_ projekt som ligger i pipelinen som kommer att erbjudas gratis.
Vi vet inget om han har finansiell backning från tredje part, hur han sköter reklam osv och det är inte heller det tråden handlar om utan om möjligheten att erbjuda ett webbhotellskonto gratis ut mot användare och då kan vi väl fokusera på det? Det tycker iallafall jag är intressant. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
htiawe - Det du säger är mycket klokt. Det är lätt att såga saker rakt av, men här har vi en gosse som ber om tips och tankar kring en gratis tjänst och att det är svårt att få till vet vi alla, men låt oss för den sakens skull inte såga ohört.
![]() |
Svara |
|
|