Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Telefonterror

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-16, 12:59 #1
Sathack Sathack är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
Medlem

Hej

Nu har det ringt 9 gånger på ca 1h från ett företag som heter Marknads o. Responsbolaget på mitt hemnummer. Varje gång jag svarar så kommer det korta pip o sedan efter 30 sekunder läggs samtalet på. Varenda j*vla gång. Jag har försökt ringa upp företaget o fråga vad dom håller på med men utan resultat.

Vad gör man ? Rätt tröttsamt o svarar man inte så ringer det hur länge som helst. Och ingen lust att dra ut jacket för dom där ska terra en.

Har desutom hemligt nummer hem men det kanske inte hjälper.
Sathack är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 13:05 #2
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Ring valfri nummerupplysning för att hitta fler nummer till det aktuella bolaget och börja ringa. Svarar dom inte, börja tracka tillbaka. Samt om det är dej som privaterson, skaffa nix, funkar inte direkt tyvärr, men hjälper faktiskt och tar bort en del av dessa jobbiga samtal som av någon anledning alltid ringer när man är som mest upptagen.

Hemligt nummer hjälper tyvärr inte för att stoppa telefonförsäljarna. Några bolag kanske slutar ringa, men långt ifrån alla.
Polis_ttt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 13:15 #3
Medlem

Medlem

Har gjort en skriftlig anmälan till nix för någon vecka sedan. Men inte erhållit någon bekräftelse på det ännu.

Nu är det 13:e gången dom ringer. Dom pendlar mellan "privat nummer" & ett nummer som visas på telefonen.

Blir galen
Oläst 2007-11-16, 13:15 #4
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
Inte bara något fax eller liknande alltså? Ett problem som är förekommande hos vissa IP-telefonilösningar är att när man ringer ut, och lägger på pga ej svar, så fortsätter det ringa hos "kund". Kanske är något lliknande?
teddyjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 13:49 #5
Medlem

Medlem

Det här är bara ca 10 korta pip. Fax låter väl mer som ett gammalt 56k modem i luren efter en stund?

16:e gången nu.

Läste på nån sida nu att dom ringer upp så där o när man svarar så är det meningen att en ledig säljare ska ta samtalet på en gång men hinner inte därför läggs det på efter 30 sekunder. Ska även finnas där det är helt tyst i luren med tills det bryts.

Jävligt iretternde detta men håller på o ringer dom som en galning för att få slut på det här.
Oläst 2007-11-16, 14:03 #6
murdocen murdocen är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
murdocen murdocen är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Det är en sk Dialer som ringer dig, alldeles säkert ett telemarketingföretag som har problem med sin dialer. Otroligt irriterande, ring till deras högsta chef, oftast är dom livrädda för nåt tjafs när de gäller just dialers.
murdocen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 14:52 #7
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar

Reg.datum: Feb 2004
Gör så här, lite efterforskning så kommer du lätt kunna ta fram VD för det bolaget, namn och adress, sedan skaffar du hans nummer via nummerupplysning. Ring sedan på samma sätt 100 ggr per dag. helst även mitt i natten utan att säga ett ord, säg bara pip när han svarar å lägg på. Gör det i minst en vecka för att sedan ringa en gång till å säga att du kommer starta en hemsida och be alla dina besökare görsa likadant om inte de ändrar sina rutiner.
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 15:11 #8
Skatan Skatan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Skatan Skatan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Kanske lite OT men var med om en lite kul grej i samma spår förra veckan.

Helt plötsligt börjar ett mobilnummer ringa upp till min mobil, och det bara kom ett pip-tyst ton-pip och så fortsatte det. När jag la på så ringde det upp igen efter kanske 3 minuter och så höll det på så kanske 15 gånger sedan slutade och kom tillbaka någon timme senare. Om jag sket i å svara gick det in i telefonsvararen och gjorda låna IQ-svar.

Försökte söka på hitta.se men utan resulatat. På eftermiddagen blev jag så trött så jag ringde upp Tele2 i chansning att dom kanske kunde få ut mer information eller om man kunde spärra enskilda inkommande samtal.
Precis när jag fått svar från Tele2 att dom inte kunde se annat än att det var ett nummer hos Telia så hörde jag nere från nedervåningen på kontoret att min kollega stog å svor.
Då hade han fått precis samma, "e de någon jävla telefonspam, har du hört nåt om detta?"
Par minuter senare kommer teknikern som samma dag satt in larm här på kontoret och visade sig att han gjort något test utan att ställa tillbaka larmet på OK-läge.
Så det var det nya refillkortet som ringer upp hos när larmet går.

Ni har inte installerat något larm nyligen?
Skatan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017