FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
VIP
|
Getupdated kommer att ansvara för koncept, design och teknisk implementation i detta projekt. Ska bli kul med ett allt närmare samarbete med Microsoft..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ang att det är konstigt att msft's egna konsulter inte bygger så är deras konsultorganisation dels ganska liten och fullbelagd, dels väldigt teknikfokuserad och slutligen ganska dyr - det är nog billigare för dem att köpa in externt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Intresset för Getupdated är väl förståeligt eftersom de är de enda börsnoterade i det som de flesta ser som webbhotellsbranschen med närliggande branscher.
Fast med det, i mina ögon, lätt solkiga ryktet som Getupdated, genom Eastpost Media, dragit på sig är det väldigt märkligt... Vad menar jag? Jo, Eastpoint Medias annonsförsäljning på Piratebays sidor och den ordentliga intäkt detta var i början för Eastpoint som tog in ansenliga summor på reklam på en sida som distribuerar piratkopior av bland annat Microsofts produkter. Detta är kanske det som mest förvånar mig, inte att Microsoft outsourcar, för det gör de väldigt ofta och mycket.
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Edit: Typo |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men jag instämmer i ett grattis till en bra referenskund, och jag smålog faktiskt på säljansvariges svar på hur de lyckades vinna ett så viktigt avtal - svaret var ju typ "..och för att vi har så många säljare" (Jag hoppas att Microsofts val berodde på annat..som kompetens hos utvecklare kanske ?) Jag kan ändå inte förstå varför det publika bolaget fortfarande heter Eastpoint AB liksom aktien, utom när talar om sig själva då är det Getupdated Internet Marketing AB (publ) (Eastpoint AB unä) dvs under namnändring - men så här ett kvartal efter pressreleasen är fortfarande ingen namnändring inlämnad till bolagsverket. Jag vill poängtera att det här inte är menat som kritik mot koncernen - tycker bara att det är konstigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
http://www.webmasternetwork.se/index.php?s...=0&#entry193476 Sen kanske det är på gränsen till opassande att jag som en kollega till dem i branschen gör så, men det är väl kanske naturligt att jag tänker mer på det än andra som kanske bara skriver och undrar om nyhetsvärdet är för lågt eller om det gränsar till egenreklam för att hamna under nyheter i WN vad GU gör. Min reflektion är snarare att jag har noterat att antingen så GU jätteduktiga eller rent av gillar att skapa pressreleaser och att pumpa i forum på Internet eller så kanske de är tvingade till det då de är i händerna på aktiekurser och inte sitter på makten själva och är beroende av marknadens syn på deras aktievärde. För den som orkar läsa detta forumet förstår nog vad jag syftar på som ett exempel http://www.avanza.se/aza/insider/forum/for...p?companyId=765 Tämligen uppenbart att här vill man pumpa på aktiekursen, men det behöver ju för all del inte vara någon från GU även om de givetvis vill samma sak med aktiekursen så bevisar det ju inget, kan ju vara enskilda aktieägare som vill göra ett klipp. Det jag dock tycker verkar bra med GU är att de också har ansökt medlemskap i Swedma www.swedma.se och säger sig också vilja få till stånd en branschstandard som skall syfta till att alla sådana som vill vara seriösa slåss på lika villkor och att det då innebär att den som levererar mest mervärde till slutkunden vinner samt att de som ex säljer fasta klickpriser lär få det svårare att göra så när informationen når dem. Så att sådana exempel som detta senast från igår här på WN kanske kan undvikas i framtiden (se Jajjas representant skriver ” Utöver det så är vi reviderade av Tidningsstatistik, som du kan läsa om på www.ts.se vilket ytterligare garanterar att vi håller en hög kvalitet” http://www.webmasternetwork.se/f11t24617.html Och när man sen kollar på TS hemsida så är ju deras bild en helt annan som ni ser där. http://ts.se/Public/CirculationNumbers/Search.aspx Nu har vi i Arbetsgruppen inom Swedma (SEO Logik, Getupdated, FinnMera och leverantörerna) inte hunnit så långt i handlingarna, tills nästa möte (vårt tredje i gruppen) har jag fått som uppgift att presentera ett förslag på hur Swedma skall kunna garantera att kunderna verkligen får fullständig transparens i prissättningar, synbarhet på Google mm när de handlar Google Adwords av ett företag som granskas av Swedma så att detta verkligen blir den värdemätare för kunderna samt de företag som tror sig kunna spela med öppna kort skall få kredit för det. Så om GU fortsätter på den vägen samt klarar av att leverera kvalite till sina kunder med den försäljningsvolymen de har numera så är de värda all min aktning, och jag tror att de är här för att stanna. Så nu har jag varit helt ärlig om vad det var som drev mig att posta mitt inlägg till dig Mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
.. men att posta om Ken Ring, kärleksbekymmer, varenda problem man har med wordpress (som alla andra som nånsin installerat WP också har haft och sedan bloggat om det för att det skall vara lätt att hitta med google), hur man använder grundläggande funktioner i alla googles verktyg som analytics, adsense och adwords (och som dessutom finns grundligt dokumenterat) - det går jättebra!
Förfan, lägg ner webmaster network. Vi kan ha network istället bara. Eller, vi skiter i WN och hänger bara på facebook-gruppen. Det är lika bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Facebook...? Vad är det?
![]() |
Svara |