FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Undrar om det är någon som vet hur man skapar en mailadress till registrerade medlemmar.
Antar att användarna måste registreras i "systemet" för att pop3 server nska kunna hitta dem. Just nu skapas ju bara användare i databasen och alltså inte i någon active directory eller liknande. Skulle man lägga in användare i AD skulle man ju även kunna sätta diskquota rätt lätt osv. Hur får man alltså siten att bli mer integrerad i systemet? Eller kan man göra på något annat sätt för att fixa mailadresser? Tack på förhand! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är inte så överdrivet svårt. För lääänge sedan byggde jag en aspapplikation som skapade ad-användare och satte upp quota och lite sånt på en win2k server.
Antar att du kör .net idag, och kanske på win2k3? Här kan du hitta lite färdiga klasser som kanske kan vara användbara, har inte använt dem själv men killen som byggt dem är duktig så jag förutsätter att de fungerar: http://tant102.mine.nu/projects.aspx |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
jasså, får ta mig en titt på det då. Nu har ju jag iof kodat i php så det kan bli lite problem. Får lära mig .net helt enkelt och köra asp istället.
Tack för hjälpen! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
om någon har något sådan som nämns i topic till salu för en rätt billig slant hör av er till mig.
har nämligen en domän som jag vill göra något av och där kan jag tex erbjuda e-post konton ( ja jag har server utrymme ) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Kör du postfix kan du använda postfixadmin för att hantera stora mängder virtuella konton.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
|