FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En liten tanke såhär i försommar-regnet. Load aveg. låg på under 1.00 klockan 17.45. Antalet online var strax under 300 st på Silverplanet. Klockan 19.00 stiger Load avg. från under 1.00 till att ständigt ligga strax över. Antalet online ökar till 350 st. Jag snappar upp att c:a 30 personer loggar in samma minut. Summorna stiger, likaså load average.
Dåligt väder tänker jag, å tittar dystert ut på molnhimlen. Siffrorna ökar och vi är uppe i 2.00 Load med c:a 400 medlemmar online(ovanligt den här tiden på dygnet, mer vanligt runt 21.00). Jag börjar titta runt å ser att fler mötesplatser har ovanligt höga siffror, och av en slump går jag in på Lunarstorm.se - får upp följande meddelande: "Oplanerat driftstopp För tillfället har vi ett tekniskt problem. Vi arbetar med att lösa problemet så fort som möjligt.". Nu förstår jag ökningen, vilken makt dom har - såfort LS går ner ökar besökar ovanligt mycket på alla andra mötesplatser. Flera kontakter(som driver liknande sidor) börjar klaga över att servrarna inte orkar, vilket fenomen - för att LS är nere, för att det regnar. Intressant. Tänk om dom skulle slänga upp en länk till Silverplanet.se, vi skulle ju gå under på under 1 minut. Och det lär knappast finnas något som heter "Olaglig trafiklänkning"? Skoj ! 450 online, and were going strong. Hoppas dom har längre avbrott ![]() /Joel |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|