FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har också sett exempel där någon har frågat "Vad är det för adress till den där sidan där man kan söka nummer, ni vet den som har telefonnummer 118118?"
Där svaret har modererats bort, eftersom det var sajtägaren som svarade. Nu var det naturligtvis inte Eniro det handlade om i det fall jag har sett, men ändå. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Att ha flera rader med säljtext i signaturen som visas i varje inlägg blir faktiskt lite störande. Ofta handlar det inte om vad man pysslar med i största allmänhet utan om specifika tjänster man kränger, typ länkar och webbhotellspaket. Det är ju en himmelsvid skillnad på det och på ett enkelt sajtnamn. Tittar man på moderatorerna som ju är med och sätter nivån så finns det ju vissa som tar i så brallorna knakar när de skrivit signaturer. Varför inte hänvisa detta till profilen istället? Eller finns det ( som jag har svårt att se ) ett värde för läsarna att få den information tapetserad över Wn hela tiden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
|
Det hela är nästan lite humoristiskt. Det enda stället där en länk efterfrågas är i profilen, men det är även det enda stället där folk vägrar skriva in någon länk.
Om vi tittar på den här tråden, så är det ett klockrent exempel på spam i mina ögon. Domännamnen är skrivna i fet text och de tillför inte själva inlägget något. Tittar vi sedan på medlemmens profil så har han avstått ifrån att ange någon webbsida där. Vad gäller signaturer så stör det mig inte nämnvärt om folk talar om vad de äger och driver för webbsidor där. Det stör mig inte heller om någon väljer sitt företagsnamn som sitt alias. Huvudsaken är att man får bort allt spam från själva trådarna och diskussionerna. Jag stör mig inte på varje inlägg där någon tipsar om sin egen tjänst. Vad jag stör mig på är att 5 % av medlemmarna står för 95 % av alla ”tips”. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Finns det kryphål i reglerna så utnyttjas det. Börjar man acceptera egenreklam på efterfrågade tjänster så kommer folk sitta med multipla konton för att göra detta. De behöver inte nödvändigtvis ha några enstaka posts så det blir extremt svårt att avgöra vad det är. Vissa kommer även söka efter personer som har ställt denna frågan och besvarar en död tråd endast för att få in sin egen länk.
Signaturerna kan man undvika att läsa och har inte med trådens innehåll att göra så det fungerar mycket bättre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
|
Tips för en spamfri WN-upplevelse: Slå av visa signaturer och avatarer i din kontrollpanel.
Tips 2: Sätt den inställningen som default på nya medlemmar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
|
Om folk vill göra reklam för sin tjänster är väl ok. Men när folk stoppa in domännamn i användarnamnet så tycker jag att man skall stoppa såna användare. Och man börja fejka inlägg där man påstå att man är förföljd bara för att få uppmärksamhet , några skuma regliösa saker, så bör väl där ligga en gräns för vad som är tilllåtet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Att inte få tipsa om en lösning som man har på en egen hemsida samtidigt som signaturen hos vissa är doktorsavhandlingar (lätte överdrivet) är lite konstigt, men jag tänker inte argumentera för det ena eller det andra.
Eftersom det verkar vara en mänsklig instikt att manipulera allt som går att manipulera på webben så är det väldigt svårt att dra en gräns för var en egenreklam går i ett inlägg. Att ha ett totalt förbud är då helt okej i mina ögon än att moderatorna ska hålla på och svara på "varför-frågor" om hur just den och dens tips ansågs som en egenreklam. Om ni inte vet var gränsen går, så skickar ni bara ett pm till den som undrar. Sedan så är WN knappast ett ställe där vi ska göra reklam för våra produkter och tjänster. Är inte WN en hemsida för att utveckla våra kunskaper som webmasters än att köpa tjänter av varandra? Vill vi köpa en tjänst har vi en kategori för det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det här är anledningen till att jag spenderar allt mindre tid på forum, känns som om själva vitsen med forum dvs. att lära av varandra förbises till förmån för besserwisser-diskussioner om hurvida stora gruskorn är stenar eller inte.
Skit samma säger jag. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|