FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är ganska ny på köpa/sälja domäner och undrar: Om jag vill köpa en domän av någon jag precis träffat, hur gör jag gå? Finns det någon tredje part som kan hjälpa mig med utbyte av pengar och domän på ett säkert sätt för både säljare och köpare?
Jag tog en snabb titt på Sedo men de verkar bara ha domän-auktioner och "få hjälp med att kontakta och förhandla"... jag vill bara ha utbytes biten hos en pålitlig tredje part. Någon som vet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
´Hej!
Jag utför dagligen transaktioner med vänner på seo.se som köper objekt etc. Ifall du är intresserad av att använda mig som tredjepart eller behöver hjälp med avtal mm. Skicka iväg ett PM! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
En ganska vanlig tjänst för detta är escrow.com, men mot en liten kostnad då som ni t.ex kan dela på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
internetgirot.se och skicka överlåtelsehandlingar i rek brev har jag använt några gånger för svenska köp. Kostar max 500 spänn.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
internetgirot.se för svenska kunder och escrow.com för internationenlla.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Suveränt! Tack för alla svar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag funderar på att köpa en domän via sedo.com. Har aldrig köpt en domän förut på detta sätt.
Gick in på sedo och la ett bud 1 EUR, vilket var för lågt. Min. var tydligen 60 EUR. Aha, tänkte att jag funderar ett tag till. Gick in ca 1 timme senare och la ett bud på 60 EUR och då påstod sedo att min. bud är 2500 dollar alt 1704 EUR???? Va f-n är det för j-vla svammel? Domänen har legat oanvänd i ca 7 år och ingen utom jag har lagt bud på den domänen. Men tydligen har sedo något system som automatiskt höjer budgivningen om någon har råkat lägga ett förstabud men backat ur. Vill gärna höra era synpunkter om sedo.com. Men mitt första intryck är att de oseriösa (alt j-vligt smarta affärsmän ![]() Nåja, kanske blev lite sur i överkant... det är kanske så man tjänar pengar på domänförsäljning! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
VIP
|
Torreman: Alla får väl ta vilka priser som faller dem i smaken?
1 Eur var för lågt! Ja, det var väl inte så konstigt heller.. LOL. Lönt att betala årsavgift i 7-8 år och sedan gå back när man säljer namnet för 1 euro.. 2500 usd är ju ingenting för ett namn som funnits i 7 år. Gamla namn har många fördelar för sökmotoroptimering, Sedan är det möjligvis ett bättre namn också iom att det registrerades för så länge sedan. Så du får rikta in dig på lite sämre namn om du har budget som en kyrkråtta, eller plocka fram stora plånboken om du vill köpa riktigt bra premium domäner. Sedo är i alla fall seriösa och det är säljare resp köpare som kan justera sina bud för att komma närmare varandra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||