FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Otroligt bra!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon som gjort om till sql och vill dela med sig?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Medlem
|
Någon som vet vart man kan köpa datat som posten.se har med vilka gatuadresser som ingår i ett postnr? Vill ha en källa som skickar regelbundna uppdateringar ofta då jag kan tänka mig att detta ändras rätt mycket... någon som vet?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Ledsen att jag väcker liv en gammal tråd här, men för de som är intresserade så har jag nu normaliserat denna SQL till 4 tabeller\objekt med tillhörande data. Länk: http://webcloud.se/dev.sql Överblick: Län (se_lan) lan_id (nyckel) lan_namn Kommun (se_kommun) lan_id (främmande nyckel) kommun_id (nyckel) kommun_namn Postort (se_postort) kommun_id (främmande nyckel) postort_id (nyckel) postort_namn Postnr (se_postnr) postort_id (främmande nyckel) postnr (nyckel) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu återupplivar jag denna gamla tråd.
Det är ingen som sitter på de finska postnumren... typ Magnus_A kanske? ![]() Jag kan förvisso köpa den av finska posten (snåla jävlar) ![]() Tack |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nej, jag har inte de finska postnumren. Men jag ska höra mig för om det finns. Behöver du koppling till län/ort/adress eller bara län/ort?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag är lite sugen på postnummer -> län och postnummer -> ort.
Just nu försöker jag också få postnummer -> län för danmark (norge är precis avklarat) vilket jag inte har fått tag i än. Det var lurigt nog att bara få reda på vad läns motsvarighet heter där. I norge heter det fylke och i danmark tror jag det heter kommune, men är inte säker än. ![]() edit: Amt(er) heter det i Danmark tydligen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
nej, inte när jag började samtala med wikipedia.
![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|