FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
hej
är det någon här som kan komma med skilanden på cPanel och WebHost vi använder nu cpanal och det funkar bra men har inte stöd för svenska så tänkte gå över på cPanel men hittar inget bra info plesk styr jo alt domäne registrering och setup men gör cpanel det eller tränger jag WebHost whm vil ha något som jag som back end kan setta upp domäner och som kunder front end kan adminstrera som funkar i plesk men då med svensk språk |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
I whm webhostmanager (whm) kan du ju lägga till och ta bort konton och andra inställningar för flera konton och inte i cPanel.
//Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
takk för svar frågan är jo om måste jag da ha cpanel och whm installerad eller kan jag enten eller |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad jag vet är Webhostmanager det system där du lägger till nya domänamn och så och cPanel ett system där du sköter varje enskilt konto.
Jag är dock ingen expert, mitt uttalande baseras på mitt egna användande. //Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Som jag förstår det systemet så behöver man båda två. Eller rättare sagt, WHM är "återförsäljardelen" av CPanel.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
hej
jag ringte usa cpanel ![]() och dom sa cpanel -> front user vhm back user licencen för cpanel ingår det whm så var den saken löst jag tränger båda cpanel och whm ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Kolla på DirectAdmin också, där har du Admin/Återförsäljare/användare på samma ställe
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
ja plesk har og Admin/Återförsäljare/användare på samma ställe
men dom finns inte på engelsk och våra svenske kunder vill ha alt på svenska ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har alltid använt cPanel tidigare med gott resultat (mycket nöjd med den), men då Binero kör på DirectAdmin har jag nu fått tillfälle att prova den modellen, och jag måste säga att den känns mycket mer lättarbetad. Nu är jag ju van cPanel, men för en ovan användare så skulle nog DA vara att rekommendera - dessutom finns vad jag förstår DA även på svenska.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat: