FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Någon som kan rekomendera något webhotell som klarar av mycket trafik och kan erbjuda mycket utrymme på sina servrar till en bra månadskostnad? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
1. define mycket trafik
2. define mycket utrymme |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Samt till vilken kostnad?
Normalt blir en dedikerad server eller colocation billigare än webbhotell när det gäller mycket utrymme/trafik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Mycket trafik är att hotellet skall klara att skicka/ta emot 100gb/dygn och utrymme är att det skall finnas 1 TB till att börja med.
Jag vill gärna ha förslag allt är välkommet |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Skojjar du?
![]() Då är det verkligen att glömma webbhotell, 100GB/dygn blir runt 10Mbit i medeltrafik. Räkna minst 1000-2000 i månaden med för en dedikerad server och 10Mbit dedikerad trafik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag rekommenderar Pair.com: http://www.pair.com/services/dedicated/
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Förvisso blir det dyrt, men dyrt i sammanhanget är väl ganska relativt och i proportion till inkomsterna sajten genererar. Med så mycket besökare kan man väl generera en hel del pengar med webbplatsen. Kvalitet kostar, men det är troligt att det går att hitta något likvärdigt (kvalitativt) som är billigare. Min nyfikenhet gör att jag undrar vilken sajt/projekt det handlar om, men jag förstår och respekterar förstås om du inte vill svara. Ps. Kanske Patrikweb är ett alternativ?!
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det är nog inget webhotell du söker utan mera Co-location alt. en dedikerad burk.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Som övriga redan har sagt går det inte att köra på shared hosting. VPS, colo, dedikerad är lösningen för dig.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|