FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag undrar vart jag kan kolla upp en persons personnummer? Jag har hans fullständigt namn samt folkbokföringsadress.
Anledningen till att jag frågar är att jag vill kontrollera åldern på en kund. Vad jag vill veta är egentligen bara om personen är myndig eller inte, d vs kundens ålder. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Om du vill göra detta gratis kan du använda, http://www.e-information.se
Den visar även fyra sista.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tack för det! Jag kom just på att jag så klart även kan göra det genom en vanlig kreditupplysning. Men det känns onödigt, när det bara är åldern som jag är ute efter. Ska testa e-information.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Annars fungerar ju även Birthday.se om det bara är åldern du behöver ha fram.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Eller så ringer man folkbokföringen i den stad personen bor.... Men som med allt
annat statligt o kommun ägd så har dem sina "roliga" öppettider. Tur att Internet finns ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du ringer skatteverket och pratar med folkbokföringen. Det är offentliga uppgifter som tillhandahålls gratis.
Varför inte kräva personnummer direkt vid beställnig? Och skatteverkets servicetelefon kan du få fram uppgifter från genom att knappa in personnumret. Dock är den bara öppen under kontorstid trots att den är automatisk.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
finns det ingen online tjänst där man kan - via personnummer (hela) få fram adress etc - utan att det för den sakens skull ska kosta skjortan
dvs via asp/php plocka fram infon genom xml-http objekt (asp) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |