FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag håller på och jobbar med en butik, med ca 5000 artiklar. Google indexerade den ganska snabbt, det var väl bra. Problemet är ett google har bara tagit med kategorierna.. Jag vill ha få google att indexera alla artiklar. Frågan hur man gör det?
Målet är inte början att få upp alla artiklar högst upp, utan bara allt finns indexerat.. Förslag på lösningar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Göra en sitemap är en bra början om du inte rdan har den. Sedan ska du se på URL till varje produkt och se till att det ser bra ut.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Brukar ta lite tid innan Google indexerar allt. Vänta så ska du se att allt kommer med.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Citat:
Fundera på att lägga ut produktlistan på andra domäner och länka till sajten? Ge sånt effekt? URL formatet är typ foobar.se/artikel/4800000/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Ja, gör så att du lägger upp den listan på fler domäner
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skaffa djuplänkar som pekar direkt på produkter...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Jag har sidor med långt över 100 indexerade länkar. Hade en shop och allt där indexerades utan problem, dock hade jag inte 5000 produkter men alla jag hade blev inxederade:
http://www.google.se/search?hl=sv&newwindo...=S%C3%B6k&meta= Nu kommer man inte åt den shoppen, anledningen är, som jag beskrev i en annan tråd att jag missade en hel del kunder där pga att man inte är vaken ![]() Jag hade gjort så att jag hade kontaktat andra sajter och köpt länkar så som torget brukar göra. Dela upp dian produkter i kategorier, skapa annonser med 10-15 länkar i varje, länka direkt till de produker som ligger inom samma kategori som sidan du annonserar på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Lägg upp alla dina produkter på Google Base (gamla Froogle).
http://base.google.com/ ...det lär inte skada i alla fall... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vad jag däremot gjort är att se till att ha med alla sidor i sitemap-filerna, och jag ser också till att uppdatera dessa minst var tredje månad. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|