FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
IDG: http://www.idg.se/2.1085/1.125363
Numera står IFPI för International Federation of Pirate Interests ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Lite småroligt är det ju allt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sista ordet är väl inte sagt, men det är alltid trevligt med initiativtagande
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
vi får väl se hur länge vi får behålla domänen, IFPI (.org-gänget, inte vi .com'are) verkar ha klagat till ICANN och WIPO. Dom är på hugget.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Ärligt talat så tycker jag det här är lite smålöjligt. Det hade ju varit mycket snyggare om TPB gav tillbaka domänen till IFPI.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det skulle ju faktiskt kunna ge riktigt fina rubriker tillbaka för piraterna... Fast att vi får se det verkar ju inte sannolikt.
Fast kul hade det varit. Dessutom tror jag väl IFPI rustar för strid och då vore det ju kul att förekomma dem med något vänligt meddelande och en donation till deras rättfärdiga (nåja) kamp.
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kikar man på Archive.org så verkar den ha varit borta från ifpi sen början av året. Min gissning är att de missat något så fatalt som att förnya den t.ex, nån har norpat den och nu gett bort den.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ifpi hotar ta kapat domännamn till domstol
Alex Jacob benämner själv anmälan som ett steg i en ”juridisk process”. Han menar att domänen ipfi.com, som i vanliga fall pekar på branschorganisationens huvudsajt ifpi.org, togs över av domänkapare i oktober månad eftersom ifpi glömt att förnya sitt abonnemang. Kapat är ju domännamnet inte alls men jag är lite nyfiken på om de verkligen har rätt att få tillbaka den. Och om de får tillbaka den av detta argumentet så kan jag ju hävda samma sak om jag skulle glömma förnya någon gång ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|