FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag sitter och filar på en ny site som vänder sig både nationellt och internationell, och jag kommer därför ha språkstöd på flera språk t.ex. svenska, engelska, tyska, spanska... Till min site kommer jag också ha ett forum som där medlemmar kan skriva om olika ämnen (precis som här på Webmaster Network). På forumet så kommer det finnas speciella trådar som vänder sig till besökare från ett specifikt land, men också trådar som skulle kunna vara av intresse oavsett vilket land man kommer ifrån. Min fundering är - ska man ha språkstöd även för forumet... Alltså - borde jag som svensk användare kunna välja att se forum där alla inlägg är på svenska, och en engelskspråkig kunna välja att se samma forum men där alla inlägg är på engelska osv. Alternativet är att köra forumet på enbart på engelska - men det känns ju lite konstigt om man har språkstöd på övriga delar av siten. Hur vill man ha det som användare? Jag förstår att det kan vara svårt att ge ett generellt svar på det här men jag undrar om det här någon här som har stått inför samma problem och hur ert resonemang lyder. Jag har kollat runt och det verkar som de flesta forum är på ett enda språk. Just nu lutar det åt att införa språkstöd även för forumet men om det är någon som har en åsikt så hojta gärna Thomas Andersson |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
det hade vart klart coolt med ett forum som klarade att översätta användarnas inlägg på ett tillfredsställande sätt. Men jag tror inte att det skulle vara nåt större problem att ha det bara på engelska. De flesta stora forumen är nämligen på engelska. Surfa runt lite på andra forum och titta hur dem gjort.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Finns Forum som har stöd för flera språk, gäller inte inläggen som skrivs då
|