FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag använder PayPal som min betalningsmetod på nätet, för att ta emot och skicka betalningar, har verifierat mitt bank-konto och kreditkort med dem - men jag har problem. Min bank (Sparbanken Finn) kräver ytterligare information från PayPal för att godkänna pengarna, och det vill inte PayPal hjälpa mig med - de vill att banken kontaktar dem och diskuterar det här personligen så de kan faxa de - men det vill inte banken heller göra. Så är det någon här som använder PayPal på samma sätt? Att ta emot betalningar, och har någon använt någon bank som inte krånglar och tar emot/godkänner pengarna utan att kräva ytterligare information? MVH, WatchOut |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Byt bank, jag har aldrig haft några problem med skicka eller ta emot pengar till Swedbank och Nordea från Paypal
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Så Swedbank och Nordea fungerar utan krångel? Skall definitivt byta bank i så fall.
Tack för ditt tips! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fristående Sparbanker är inte att rekommendera efter att ha läst Björn Ohlsons bok Skambankerna. Skambankerna
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Samma för mig. Aldrig några problem under alla de år jag använt Paypal. Jag har kört SEB, Nordea och Swedbank. Så alla storbanker fungerar helt klart.
//Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kör swedbank just nu inga problem alls, tänkte flytta över till min Finn bank men det kanske inte är lönt?
Verkar ju lite konstigt... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Fick själv lite tips och råd hur jag skulle gå tillväga med paypal och Nordea.
Fick min utbetalning inom 5 arb. dagar till och med. Så jag är grymt nöjd ![]() Byt bank |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Funkar helt utan problem med Handelsbanken.
Byt bank. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för hjälpen! Jag skulle själv inte rekommendera att någon webmaster valde Sparbanken Finn - själv så tycker jag att de har ett konstigt och onödigt system.
Jag har skapat ett nytt bank-konto hos Swedbank, förhoppningsvis så kommer det gå bra, och jag hoppas att de inte kräver ytterligare uppgifter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har haft en hel del trassel med PayPal genom åren, men nu är det ju ett mer känt och legitimt betalningsmedel så det fungerar för det mesta smidigt. Att ha personlig kontakt med sitt lokala bankkontor är alltid ett plus, det har löst många små problem som annars skulle tagit tid eller kostat pengar i onödan!
Lycka till - och du, när du tröttnat på Swedbank så har du ett fullgott alternativ i Handelsbanken ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|