Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur ska jag hantera returen?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-10-13, 18:08 #1
Henke76 Henke76 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 200
Henke76 Henke76 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 200
Har en kund som vi skickat brevförsändelse till, fick den i retur "ej efterfrågad". Kollade med kund som säger att den inte kommit. Skickar den igen och efter ett tag kommer den tillbaka igen med texten "ej efterfrågad". Skickar en faktura till kunden för outlösta försändelser. Kunden hävdar åter att försändelserna aldrig kommit fram. Vad tusan ska man göra?? Har trots allt kostat endel i frak och administration.
Henke76 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-13, 18:46 #2
Innocast Innocast är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 688
Innocast Innocast är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 688
Påminnelse går ju ut när den är på väg att återgå till avsändaren. Jag hade skickat paket med kollinr i första taget. Och uppmanat kunden att fråga på posten om han inte fått en avi efter några dagar... E ju ord mot ord som gäller egentligen... Såvida inte Posten erkänner ett misstag..
Innocast är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-13, 19:43 #3
Henke76 Henke76 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 200
Henke76 Henke76 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 200
Kolli-nummer är förstås alltid bäst men i detta fallet är det varor till relativt lågt värde så REK-avgiften äter upp marginalerna. Kunderna skulle absolut inte anse det värt att stå för REK-avgifterna.
Henke76 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-13, 21:25 #4
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Vad säger kunden då? Att han inte vill ha prylarna eller...? Konstigt nog får kunden din faktura, men inte avierna...? Hur sannolikt låter det?

Driv det vidare, om du tror dig ha något att vinna på det.
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-15, 21:40 #5
Henke76 Henke76 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 200
Henke76 Henke76 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 200
Nej, han hävdar faktiskt att han inte ens fått fakturan, han reagerade först när påminnelsen kom via e-post.
Henke76 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-18, 06:22 #6
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Henke76@Oct 13 2007, 18:08
Har en kund som vi skickat brevförsändelse till, fick den i retur "ej efterfrågad". Kollade med kund som säger att den inte kommit. Skickar den igen och efter ett tag kommer den tillbaka igen med texten "ej efterfrågad". Skickar en faktura till kunden för outlösta försändelser. Kunden hävdar åter att försändelserna aldrig kommit fram. Vad tusan ska man göra?? Har trots allt kostat endel i frak och administration.
Nu skall jag vara lite elak, många kunder vet inte ibland var dom bor och posten består inte alltid av det mest begåvandes människorna.

1) Kolla att postnummer och sånt stämmer. Det väldigt vanligt att folk blanda ihop postnummer, särskilt om företaget har en fakturingsadress och en leveransadress.

2) Skaffa en kreditupplysningverktyg, där du till fastkostnad kan kolla om personen verkligen bo på den där adressen. Sedan kan man lätt gallera bort en del kunder, som är kroniska kunder hos KFM.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017