FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hur kan jag få en uppdaterad lista över vilka sidor som länkar till min sajt (huvudsida och undersidor)? Helst vill jag även kunna få ett mejl eller liknande när jag får nya ingående länkar.
Går det? Det enda jag känner till är link: kommandot i Google. Men kommandot verkar inte vara så tillförlitligt och är dessutom fördröjt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det finns ett par olika verktyg för att kolla inkommande länkar. Alla visar olika och jag brukar använda mig av flera olika.
Google tillahandahåller Google Sitemaps där du kan kolla interna länkar och sidor som länkar till dig. Sitemaps Yahoo tillhandahåller site explorer som också visar inkommande länkar. Siteexplorer Sen finns det massa fristående verktyg iWebtool Backlink watch Sen hittar du en hög andra här: Massa andra verktyg |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nu har jag provat dem du föreslagit. Men jag tycker inte att någon, bortsett från Yahoo, visar annan information än den jag får från Google. Kanske har jag missat något? Och något meddelande om nya inkommande länkar fanns inte heller...
Det vore nice att ha någonting på min egen sajt som kollar av HTTP_REFERER variabeln och på så sätt få en mer tillförlitlig rapport. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det var ingen dum idé. Tyvärr har jag inte tillgång till loggfiler. Finns det inte något enklare sätt? Jag kan tänka mig att betala för det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kan du inte få tillgång till loggarna då?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har en tjänst som heter referer.se som gör precis det du frågar efter. Den mäter däremot bara länkar som skickar trafik av förklarliga skäl. Projektet är lite under utveckling men funkar det utmärkt att använda (gör det själv på ett flertal tjänster). Jag svarar gärna på frågor om tjänsten om du har det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för alla tips. Jag skall prova referer.se - fick även tips om referer.org som verkar ungefär likadan. Kan man få mejl när man får nya ingående länkar hos referer.se?
grazzy: hur fungerar referer.se - det finns inte så mycket info på sidan. läste förresten att yahoo slutat visa alla ingående länkar: http://www.seo.se/blogg/?p=296 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Just konfigurationen är inte så väldokumenterad just nu, men om du skapar ett konto, lägger till din site, lägger in tracking-kod-snutten så kommer tjänsten att skapa statistik åt dig. Det finns även en liten switch i inställningarna för varje site som anger om du vill ha ett mail varje natt med nya länkar som har skickat trafik till just den sidan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Måste man visa en lista över sina referrers på själva sidan? Finns det några andra krav på mig som användare (typ pengar)?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|