FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
jag blir knäpp... varför går det inte att ha en div som är absolut positionerad på sidan, dvs exakt i mitten och sedan vara placerd 150 px från toppen...
#div1 { position: absolute; background-color: #ccf; width: 500px; margin: 0px auto 0px auto; top: 100px; } hjälp snälla så jag får gå o dricka sprit snart... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
eftersom ja inte är css guru löste ja de me ett javascript som även reagerar på resize..
. function fixa() { w = window.innerWidth / 2; w = w - ( 500 / 2 ); document.getElementById('div1').style.left = w + 'px'; } |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
givetvis fungerade de bara i eldräven..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nu korkar jag upp!
function fixa() { w = window.innerWidth; if ( !w ) w = document.body.clientWidth; w = ( w / 2 ) - ( 963 / 2 ); document.getElementById('sokABS').style.left = w + 'px'; document.getElementById('sokABStva').style.left = w + 'px'; } |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
jag brukar köra:
left: 50%; margin-left: -250px;/*alltså minus hälften av din divs bredd*/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
funka sej inte av nån korkad anledning... krockade med massa andra css styles eller gud vet vad...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
body {
text-align: center; /* för IE */ } #container { margin-left: auto; /* auto margin */ margin-right: auto; margin-top: 150px; text-align: left; /* få innehållet vänsterställt igen. */ width: 500px; } edit: eller har jag missuppfattat ditt problem helt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
http://www.wpdfd.com/editorial/thebox/deadcentre4.html
Titta på exemplet och flytta upp den cyan-färgade "alignern" med lite ändringar i css... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|