Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Crystones nya system = Permission denied

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-10-12, 11:33 #1
citrusen citrusen är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
Medlem

Hej!
För ca två veckor sedan blev jag uppgraderat till Crystone Control Panel. Som de skriver själva

” Crystone Control Panel - vårt nya webbhotellssystem
Sedan slutet av förra året har vi på Crystone arbetat med vårt nya webbhotellssystem - Crystone Control Panel. Systemet ger dig större möjligheten och större flexibilitet. Via kontrollpanelen styr du alla de tjänster du har och inte minst så kan du direkt via kontrollpanelen beställa och aktivera nya tjänster. Crystone Control Panel ger dig helt enkelt total kontroll över din tjänst. Inget annat webbhotell i Sverige kan erbjuda ett så krafttullt system. Genom att uppgradera alla våra kunder till det nya systemet kommer vi kunna erbjuda en bättre tjänst, högre tillgänglighet och en bättre support.”

Saken är att med Crystone Control Panel kan du ej köra CMS system ex Joomla. Om du inte vill få problemet att du för all framtid aldrig kommer att kunna editera bilder/filer/mappar heller ej ta bort mappar eller filer över ditt ftp konto.

Jag har varit i kontakt med deras support men de säger att det nya systemet är gjort så.

Jag hade inga som helst problem med det gamla systemet att ta bort filer eller uppdatera filer, bilder knappar etc. Varför ska jag då ha min hemsida hos dem när jag ändå inte kan editera mina filer över ftpn ?? Det är också omöjligt att ta bort en joomla installation, och övriga CMS.

Att försöka ta bort components mappen under joomla resulterar i Permission denied. Så jag kan varken ta bort filer eller skapa nya då det ej går att ersätta filer heller.

Detta får jag som svar från supporten.
Jesper,

Det finns många sätt att köra PHP. På det gamla server du nämner körs det via CGI med suexec, vilket innebär att din systemanvändare exekverar skriptet. På det nya kör vi med mod_php, en PHP-tolk som är integrerad i webservern.

Frågan jag ställer? Varför i h*lvete gör man något så dumt ? Som gör att användarna ej kan ta bort filerna från ftp.n. Jag blir tokig om han nu kommer svara att jag för all framtid måste be honom att ta bort filer från mitt konto och uppdatera bilder när jag gjort om designen ??
Tycker ni att det ska vara så här ?? behöver hjälp, vet inte vad jag ska göra…
Mvh
Jesper Ericsson
citrusen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-12, 11:55 #2
Mortekais avatar
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Mycket flitig postare
Mortekais avatar

Det låter som ditt problem är relaterat till bytet från suexec till mod_php...
Tidigare hade dina filer ditt id som användare (ditt id/ditt id) och nu när dom bytt till mod_php så ska alla filer köras som nobody (nobody/nobody).

Be dom kontrollera rättigheterna och korrigera till nobody om det inte är gjort för du ska kunna hantera dina filer oavsett om det är suexec eller mod_php.

Själv förstår jag inte vitsen med att byta till mod_php eftersom säkerheten blir sämre...men, men...
Mortekai är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-14, 21:21 #3
Medlem

Medlem

Tack Mortekai för det du skrev

Till det jag skrev innan så är detta löst nu.
Med joomlaXplorer på http://extensions.joomla.org/compone...102/Itemid,35/
citrusen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-14, 21:50 #4
Mortekais avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Mortekais avatar

Skönt att det löste sig
Mortekai är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-16, 13:04 #5
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by citrusen@Oct 12 2007, 11:33
Hej!
För ca två veckor sedan blev jag uppgraderat till Crystone Control Panel. Som de skriver själva

” Crystone Control Panel - vårt nya webbhotellssystem
Sedan slutet av förra året har vi på Crystone arbetat med vårt nya webbhotellssystem - Crystone Control Panel. Systemet ger dig större möjligheten och större flexibilitet. Via kontrollpanelen styr du alla de tjänster du har och inte minst så kan du direkt via kontrollpanelen beställa och aktivera nya tjänster. Crystone Control Panel ger dig helt enkelt total kontroll över din tjänst. Inget annat webbhotell i Sverige kan erbjuda ett så krafttullt system. Genom att uppgradera alla våra kunder till det nya systemet kommer vi kunna erbjuda en bättre tjänst, högre tillgänglighet och en bättre support.”

Saken är att med Crystone Control Panel kan du ej köra CMS system ex Joomla. Om du inte vill få problemet att du för all framtid aldrig kommer att kunna editera bilder/filer/mappar heller ej ta bort mappar eller filer över ditt ftp konto.

Jag har varit i kontakt med deras support men de säger att det nya systemet är gjort så.

Jag hade inga som helst problem med det gamla systemet att ta bort filer eller uppdatera filer, bilder knappar etc. Varför ska jag då ha min hemsida hos dem när jag ändå inte kan editera mina filer över ftpn ?? Det är också omöjligt att ta bort en joomla installation, och övriga CMS.

Att försöka ta bort components mappen under joomla resulterar i Permission denied. Så jag kan varken ta bort filer eller skapa nya då det ej går att ersätta filer heller.

Detta får jag som svar från supporten.
Jesper,

Det finns många sätt att köra PHP. På det gamla server du nämner körs det via CGI med suexec, vilket innebär att din systemanvändare exekverar skriptet. På det nya kör vi med mod_php, en PHP-tolk som är integrerad i webservern.

Frågan jag ställer? Varför i h*lvete gör man något så dumt ? Som gör att användarna ej kan ta bort filerna från ftp.n. Jag blir tokig om han nu kommer svara att jag för all framtid måste be honom att ta bort filer från mitt konto och uppdatera bilder när jag gjort om designen ??
Tycker ni att det ska vara så här ?? behöver hjälp, vet inte vad jag ska göra…
Mvh
Jesper Ericsson
Byt webhotell då! Crystone är stora och aroganta emot sinna kunder... Proinet är ett bra webhotell.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017