FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej!
Jag driver en del webbaserade tjänster och vill kunna koppla vissa funktioner till dessa tjänster så att jag får ett sms vid beställningar, supportfrågor, när något går snett och liknande. Kodningen i scripten är inga problem, men finns det någon tjänst som man kan skicka ett e-postmeddelande till så vidarebefordras det till min telefon. Vissa operatörer har ju tydligen det med abonnemanget, men så är det inte i mitt fall. Mobilmejl.com fungerade ju fint tidigare, men den är tydligen nedlagd. Jag har ett e-postkonto som jag kan kolla via min mobil, men SMS vore att föredra eftersom det dyker upp på en gång. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du kan snabbt kasta ihop ett script som kollar din mail & sendar ett SMS när du har nya mail... typ 15 rader i php
![]()
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kan även lösa det på 2 sätt:
1. Installera och konfigurera Nessus att göra det. (Endast *nix system) 2. Fixa en billig mobil och en datakabel. Ordna sedan ett program som kan kommunicera med mobilen och som kan skicka SMS. Sedan är det bara att fixa ett program som reagerar på när du får mail och kör det andra programmet. Jag vet att det finns program men kommer inte på vad dom heter just nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tellustalk.com säljer någon sådan tjänst, vill jag erinra mig.
Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kolla på my-icc.com, prata med ägaren Even Jahr.............
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Tack för alla tipsen. Jag ska kika vidare och se om något av det passar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Att interfejsa med någon gratistjänst kan jag ju inte tänka mig är speciellt lagligt och/eller uppskattat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Beror sig lite på vilken volym du behöver, finns väl gratisvarianter men leveransen är knappast att lita på & tillvägagångssättet brukar oftast inte vara uppskattat av leverantörerna av förståeliga skäl
![]() Finns HTTP API hos de flesta sms-leverantörer, oftast är det bara att köra en fopen() för att skicka ett SMS.. försöker hålla mig objektiv här även om man vill sälja hehe... inte för att jag rekommenderar några konkurrenter, men om du ska skicka ett fåtal sms (<100/mån) så kan clickatell vara ett bra alternativ där man kan köpa credits. För högre volymer finns självklart "andra leverantörer"...
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Okej, då är jag med. Det är viktigt att SMS:en verkligen kommer fram. Jag skulle iofs kunna använda en gammal mobiltelefon med kontantkort jag har liggande och koppla den till datorn här hemma.
Det kommer att hamna någonstans mellan 50 till 150 SMS per månad skulle jag tro. Vad skulle Cellsynt ta för detta? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
VIP
|
De flesta mobiloperatörer har en sådan tjänst. På comviq tar de 25 kr för ett obegränsat antal SMS. På vodafone tror jag de tog 50 öre per sms. Bara att ringa och aktivera, så får du en e-postadress som skickar vidare ett sms; ex [email protected]
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|