FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej alla med erfarenhet med kreditkortbetalning
Jag har läst genom många inlägg nu avseende kreditkortbetalning/inlösenavtal. Det verkar finnas olika åskt angående Samport och Certitrade. Jag/vi använder för nuvarande Dibs och betalar 490 kr per månad. Ut av denna avgift är 290 kr minimumavgift. Det betyder att vi är tvungna att betala extra när total transaktioner är under 29000 kr per månad (eftersom transaktionskostnad är 1%). 190 kr är månadskostnad för 3D säkerhet. Som alla känner till är försäljningsvolym mycket större under senare halva året för detaljhandel. För oss känns det nästan lika bra att stänga affären under första 6 månaderna. Dessutom, vi är ett litet och fortfarande ganska nytt företag och har inte riktigt kommit igång med försäljningsnivån. Det gäller därför att reducera onödiga uppgifterna så mycket det går under halva året. En av de onödiga uppgifterna är denna extra kostnad för kreditkortbetalning. Jag förstår att Samport och Certitrade erbjuder ett billigare alternativ. Men min fråga är: Är de bra teckniskt, har bra support, bra lösning?? Om det blir ett strul så är det inte detta sparande värt. (dessutom tillkommer det startavgift om vi byter, eller hur) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Vi använder oss av Certitrade och när det var aktuellt för oss att välja kortbetalningsföretag så stod valet mellan Certitrade, Samport och Payer. Payer föll bort tämligen fort utan någon egentlig anledning och kvar stod vi med Certitrade och Samport.
Vi var helt nystartade vid detta tillfället och hade inte någon stor omsättning alls så då var priset helt avgörande för oss. Vårt företag är ju väldigt säsongsberoende och våra bästa månader är april-september och under resterande månader är försäljningen inte så jättestor. Vi valde slutligen Certitrade då de hade bättre priser som passade oss som handsken. Nedan har jag saxat lite info från deras sida. # Ett lågt pris per transaktion # Ingen bindningstid # Inga månadskostnader # Inga årskostnader # Ingen lägsta omsättningsgräns # Ingen anslutnings- eller månadsavgift för 3D-Secure bedrägeriskydd # Anslutningsavgiften till CertiTrade Kortbetalning, är 900 kr. + moms och betalas först när avtal med inlösande bank är godkänt # Starthjälp, telefonsupport samt uppdateringar ingår. Alla kombinationer av CertiTrades Kortbetalningar ingår Anders på Certitrade är en klippa och allt har fungerat jättebra för oss. Visst är det lite tråkigt att man i dagsläget inte kan skräddarsy betalsidan som kunderna kommer till men det är på gång. Transaktionshistorik och möjligheten att själv göra krediteringar finns inte i nuläget men även detta är planerat att implementeras inom kort. Som det är nu får man kontakta Certitrade och begära en kreditering genom dem, vilket i och för sig funkar bra men det blir ju extrajobb för dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi använder samport och jag är supernöjd, men tyvärr så ingick vi avtal med dem när de hade 0 kr i månadsavgift och nu har vi utan att informeras blivit överflyttade till det nya avtalet med minavgift på 390 kr/ mån. Det gör mig mer irriterad på dem, men fortfarande skulle jag nog välja dem igen om vi skulle vara i den situationen som ni är.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Genom Certitrade finns det möjlighet att se transaktionshistorik. Vi har denna tjänst som inte kostar extra. Här kan man även godkänna eller avslå betalningen. Har man inte godkännt betalningen kan man kreditera den själv.
Jättenöjd med Certitrade och som sagt är Anders riktigt bra att ha att göra med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har haft Certitrade i snart 1 år och har bara positiva saker att säga om dem.
Deras modul för OsC funkar fint och deras egna Turboshop lösning funkar klanderfritt iaf för oss ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Samport verkar dock inte acceptera nya kunder längre.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack alla för de värdefulla informationerna!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Själv hade jag rekomenderat Payson. Effektiv och enkelt system..
Kreditor är bra att ha i sin webbshopp. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|