FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har ett jobb som måste vara klart på fredag. Det är ganska mycket kvar att göra, men det går trögt och motivationen sviktar. (spy less)
Vi borde ju vara några stycken här som har samma problem från och till, jag brukar göra något annat en stund (kanske läsa lite här på WN eller ta en långfika framför tvn) tills man känner "inspirationen" flöda igen. Men nu är det lite knappt om tid för att kunna lämna det. Har ni nått tips på hur man gör? "Vinnande förslag" får en guldstjärna på kanten av min skärm. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vi har nog alla varit med om liknande situtationer både privat och proffesionellt. När de gäller arbete och deadlines så kommer man ofta till en gräns då man känner att man bara inte orkar mer. Stress att bli klar och press att leverera en bra produkt hjälper ju ofta inte heller till.
Jag brukar själv göra som du och även tipsa andra om det. Stäng av datorn. Gå ifrån några timmar, eller kanske till och med en hel dag. Ta en promenad och "lufta" dig. Ta ett par djupa andetag. En annan viktig del är att planera och prioritera sin tid. Lägg upp schema och arbetssessioner där du ska jobba under en viss period och då inte göra något annat än just det du gör just då. Planera också exakt vilken del med jobbet du ska göra. Med hjälp av detta blir jobbet mer målinriktat och du vet exakt vad du ska göra, när du jobbat klart och när du får vila. Lycka till med detta jobb nu. //Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Detta inlägget ifrån Tobbe kan få den mest omotiverade att bli motiverad.
http://www.webmasternetwork.se/f7t10624.ht...html#entry81094 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Känner igen det där, har själv haft lite svårt med motivationen den senaste tiden. Att belöna sig själv när delmål är uppnådda eller när hela projektet är klart har jag testat. Fungerar ganska bra tycker jag. Belöningarna kanske kan vara en god bulle från kondis, en avslappnande promenad eller ett nytt tv-spel om det är ett större mål som avklarats. Lycka till!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Börja med att stänga av MSN
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tänk om 100 personer utav 10.000.000 går på det... 100 * 650 = 65.000 dollar... en halv miljon kronor... *dreggla* monaco nästa!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Guest
|
Gör bara arbetet, ge fan på att du ska fixa det. Att skjuta upp saker hjälper inte. "Först mat, sen efterrätt" så brukar jag tänka. Dvs mammans sätt att MOTIVERA sitt barn att äta upp maten.
|
||
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Skriv ut din faktura i förväg... lukta på den.... häng upp den så du ser den när du jobbar.
![]() Själv har jag en skumpaflaska i barskåpet med en lapp fastklistrad där det står "1.000.000 kr" på. Nu är inte skumpan i sig en belöning men ibland ser man den där lappen och det får en att komma ihåg.. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|