FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Är det bara jag som upplever det som ett problem när man ska försöka hitta lite mer avancerade färdiga script till sin site. Jag tänker på forum,webbshopar, affiliatesystem mm. Eller i och för sig , forum är det lite lättare att hitta ...phpBB mm. Det är ju bokstavligt en djungel där ute med en uppsjö av olika varianter och kvaliteter på de script som finns. Det händer allt som oftast tycker jag att jag lägger ner flera timmar med att surfa runt och laddar ner och testar. Och väldigt ofta är jag ändå inte helt nöjd. Var/Hur brukar ni leta ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag brukade surfar runt precis som du i flera timmar. Men numera har jag en kompis som gör det åt mig gratis och sen så håller jag på och lär mig skriva själv.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är nog inte lätt att hitta ett färdigt script som man är 100% nöjd med. Det slutar nästa alltid med att man för göra om det mesta ändå.
Men ett par bra tips kan vara hotscripts.com codeproject.com freevbcode.com planet-source-code.com scriptscoop.com mfl. w3schools.com ett bra ställe för den som vill lära sig något på egen hand. /micke |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
B) Jag undrar om det inte är ett rätt vanligt beteende att man surfar runt och letar, provar, upptäcker att den eller det inte passar eller att servern inte stöder ditt och datt.
Contenta: hur många timmar lägger vi tillsammans ned? Vore det inte rätt clever att vi talar om vilka script vi är i kontakt med och vad vi rekommenderar, tillsammans med ev. kostnad och vilken leverantör/sida/download? Bara en tanke: Tala om vilka script ni letar efter så kan jag tala om vad jag har och vad jag kört/kör. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Men det är _ALLTID_ något som man vill ändra för att få till det där lilla man saknar.
Sedan har man bättre koll på det hela ifall jag gör det själv. Har råkat ut för script som har gjort mer skada än nytta utav dom jag laddat ner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Hotscripts har en hel del bra tycker jag åtminstonde.
Dom allra bästa grejerna brukar kosta 1000-5000kr men är ofta värda varenda öre. vBulletin är ju löjligt billigt egentligen med tanke på vad får för pengarna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja det brukar sluta med att man gör det själv i stället. Tyvärr, för det tar ju sin lilla tid att utveckla själv och ofta så är det inte heller utvecklande att för 1000:e gången göra samma typ av databasanrop mm
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|