FAQ |
Kalender |
![]() |
#721 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon mer som upptäckt att LOVEFILM inte betalt provision för Leads (registrering_steg_1 - SEK 20) sedan Oktober 2010 ??
Har inte hört ett skit om detta från varken TradeDoubler eller LOVEFILM. Dålig stil att bara ta bort ett event/provisionstyp utan att meddela affiliates om ändringarna. Som att de vill mörka att de sänkt den totala provisionen med 20 kr per ny godkänd kund hos LOVEFILM ![]() Senast redigerad av Revinc den 2011-05-13 klockan 01:10 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#722 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
LOVEFiLM konverterar riktigt dåligt för mig, har inte gett något alls i år.
Är det någon som har det stabilt med Lovefilm här? Revinc, i deras provisionslista finns fortfarande "registrering_steg_1 SEK 20,00", så man borde få även för det. Man kan förresten undra vad skillnaden på dessa är: Prova på erbjudande 2 veckor SEK 100,00 Gratiserbjudande 4 veckor SEK 100,00 Och vad är detta man får betalt för? Kan man inte skriva vettiga namn på ersättningarna, så man förstår? T.ex. "Sale - Fortsatt prenumeration efter provtid"" iSale (testing new tracking) SEK 150,00 Sale (testing new tracking) SEK 150,00 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#723 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#724 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tidigare följade dessa events varandra ganska jämnt (alltså ca 1:1 för leads/sales. Så det är helt klart någon som antingen medvetet eller omedvetet tagit bort spårningen för leads på LOVEFILM. Har kontaktat TradeDoubler om detta problem redan i december 2010, och de svarade att programansvarig skulle återkomma när de undersökt det närmre, men än så länge har det varit helt tyst från TD och ingen info har gått ut om att lead-provision är borttagen. Senast redigerad av Revinc den 2011-05-19 klockan 17:41 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#725 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej,
I höstas genomförde Lovefilm ett plattformsbyte som påverkade spårningen i affiliateprogrammet. Detta ledde bl.a. till att leadsregistreringar inte längre kunde spåras korrekt och därmed inte heller längre kunde ersättas. Tyvärr förstår vi att informationen kring detta inte varit tillräcklig från vårt håll och det har inte tydligt nog framkommit att ersättningen för registreringar inte längre gällde sedan plattformsbytet ägde rum. Under sommaren kommer Lovefilm att få leadsspårningen på plats igen och kommer då återigen att kunna erbjuda ersättning för leads igen. Mer information om detta kommer. Just nu erbjuder Lovefilm enbart ersättning för försäljning, dvs efter det att kunden har fyllt i betalningsuppgifter och slutfört beställningen. För ytterligare frågor om Lovefilm, vänligen kontakta Lovefilms account manager på [email protected]. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#726 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
är det bara jag som sedan några dagar kommer in på andras konton, får upp gamla gränssnittet, får upp andra språk etc etc när jag loggar in hos tradedoubler...?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#727 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Dokumentera med skärmdumpar och spara ner innehållet i cookies från TradeDoubler om du vill hjälpa till att felsöka eller bara bevisa att något är knas. Om du har konto där, så kan det ju vara bra att få eventuella fel åtgärdade snarast. Så glöm inte ta skärmdumparna! Senast redigerad av jensplan den 2011-05-25 klockan 22:07 Anledning: Småfix |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#728 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det där problemet har ju uppmärksammats för något år sedan, då jag hade exakt samma problem. Trodde de hade åtgärdat det helt då? Hur ligger det till, TradeDoubler?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#729 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja exakt, jag råkade inte ut för det sist och förutsatte också att det hade fixats. Orkar faktiskt inte spara cookies etc för chansen att td gör ngt åt det känns som minimal, i så fall får de höra av sig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#730 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej,
Vi har identifierat att några publishers har fått problem i inloggningen och således fått access till fel information. Vi ser självklart allvarligt på det och jobbar med både kortsiktiga och långsiktiga lösningar på problemet så att det inte kan uppkomma fler gånger. Så sent som igår släppte vi ytterligare en fix för att åtgärda problemet. Om du har fått problem med inloggningen vill vi gärna komma i kontakt med dig så att vi kan åtgärda problemet omgående. Kontakta våra publisher managers [email protected] eller [email protected]. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|