FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är inte prepayment som är problemet utan att statistiken försvinner. Prepayment är det bästa som hänt på affiliate fronten. TD måste snarast fixa så man kan se statistik på program där prepayment pengarna tagit slut.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
I väntan på svar från supporten så kliar de i fingrarna.
Om jag vill ha en annan storlek på en annons pool, vad måste ändras i koden. Dvs jag vill resiz'a poolen från t.ex. 250x240 till 200x192 för att få det att passa bättre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Fråga till TradeDoubler: Varför ska alla annonsörer få marknadsföra sitt namn och företag på min sajt kostnadsfritt? Även om mina besökare inte går in via annonsen och köper något så har besökarna blivit upplysta om att företaget finns. Företagets namn är nötat i besökarens hjärna. Ska man inte få betalt för det? Jag gjorde en sökning bland era program/annonsörer och inte en enda betalar för sidvisningar eller klick? Alla kör uteslutet leads och sales. Eller kan jag ha gjort sökningen fel på något sätt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Edit: Aj då, för trött...
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Inga annonsörer vågar betala för imp/klick för att det fuskas så mycket bland affiliates med dessa ersättningar. Visningarna/Klicken kommer i majoritet från dolda iframes och eller ryska spamsajter.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Då får man väl lösa det på ett bättre sätt? Inte ska företagen få marknadsföra sig gratis för det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
försök se det ur företagens perspektiv också.
hade du velat betala för att ha en bild på en site som aldrig gav dig något? detta har dock inte med tradedoubler o göra i sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Om den aldrig gav mig något? Nej? Men om mitt företag får ligga på en sajt med många besökare då vet jag att den ger mig något, även om jag inte får klick. Folk får ju veta om att mitt företag finns? Självklart måste ju målgruppen vara rätt och man vill veta att annonsen syns ordentligt högt upp på sidan. Så jag kan hålla med om att avtalet mellan parterna bör vara mer noggrant. Att det är en bra sajt, rätt målgrupp och sedan att man får betalt per tousand eller million. Då skulle jag kunna tänka mig som företag att annonsera på den sajten iaf.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Om du har mycket besökare kanske du kan ringa TD och fråga om de vill annonsera på CPM?
Vissa betalar ut för iLeads/iSales. Då får du ersättning bara du exponerat bannern och de gör ett köp senare. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|