FAQ |
Kalender |
![]() |
#531 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Fast konstigt om de vore sales och att de inte kunde spåra fast de är ju spårat då de finns stats för felgenererad trafik? Men skulle de vara sals så är de katastrof. Men vem vet, de kan ju lika gärna vara sales också då man inte vet hur de slutade. Senast redigerad av BarateaU den 2010-07-06 klockan 13:03 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har faktiskt aldrig kört de där rapporten hos Tradedoubler men gjorde det nu och har en likadan för Coolstuff den 1/7. Man blev ju väldigt nyfiken och jag kan inte komma på nåt annat än att det är sales där kundens referrer vid redirecten mellan klick och "landningen" på Coolstuffs webb tappats vilket den kan göra av en del brandväggar etc. Ska man nekas en sale p g a detta är det skandal och jag hoppas att jag har fel.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
När jag frågade för några år sedan angående referer fel påverkade detta bara ersättning per klick. Sale och lead ger ersättning som vanligt.
7 referer fel på en dag innebär alltså 7 klick där referer inte hittades. Så tills TradeDoubler validerat detta tycker jag att ni kan bege er ut till havet igen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |||
|
||||
|
Om de bara är ersättning per klick så har de inte någon betydelse, då inga av de proggen jag använder har PPC.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |||
|
||||
|
Sen har jag en annan fråga.
Om jag skapar en rapport från: ÖVRIGA RAPPORTER - Bästsäljande produkter Så ser de ut så här, med t.ex. Telenor # 48 "vadå ?" och summa "0" ? Vad betyder de där t.ex. 48? Eller när de är ett nr under #, vad ska de symbolisera ? Antal sales av den typen eller? Samt att de är värt 0? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Anledningen till att man får referer fel är att man har länkar på en annan domän än den man har registrerat hos oss. Detta betyder att "unika besökare" hamnar i felrapporten och inte i statistiken. Det påverkar inte registreringen av sales/leads som sker via din site på något sätt.
Vänliga hälsningar, TradeDoubler |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |||
|
||||
Administratör
|
Förekommer sånt här ofta hos Tradedoubler?
Är det nån som påverkat er kanske rent av? Programägaren? En konkurrent? Skall ni vara kvar här på WN får ni förklara er! Hur gick det här till? ![]()
![]() |
![]() |
#540 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|