FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Snabb förklaring: Ett webhotell har en maxgräns på ~8mb vid import av .gz komprimerad MySQL databas. Min är 16mb.
Bästa lösningen för att få in hela databasen är att..? Kanske måste exportera den i segment, går sånt att fixa? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Prata med webbhotellet så lär dom nog inte ha några problem att köra in den om du skickar den till dom, annars dela på den ungefär i mitten och importera två stycken, dela någonstans där det är lätt att dela så är det ingen fara...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Värt att testa faktiskt, ska försöka klippa och klistra lite. Annars blir de väl som du säger att kontakta dem och se om de kan hjälpa till lite.
Tackar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Så länge du inte har några halva queries i nån av dom och delar dom lite snyggt så bör det väll inte vara några problem att dela den...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Gick inge bra de där..... potatismos för hela slanten. En massa error, vita skärmar.. ja, ni förstår säkert.
Drog iväg ett mail till supporten och fråga om de kunde hjälpa mig med det istället. Men, för att fortsätta de hela här fast jag inte behöver hjälp... Hur gör ni andra när ni flyttar större databaser till hotell där gränsen är filöverföring är för låg för er? För det måste väl finnas nått smidigt sätt att flytta över dem utan att krångla till det allt för mycket. Kan vara bra att veta till nästan gång. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
ingen aning.. enda gången jag importerat en databas var på en kompis hemmaserver när hans ubuntu krashade.... men kan tänka mej att jag skulle gjort som du och dragit iväg ett mejl till supporten...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Det bör gå att splitta mysql-dump'en, så länge alla SQL-frågor behålls intakt (bryt inte mitt i en 'insert into xxx value <ny fil>).
Det enda alternativet jag kan komma på annars är som du nu gjort, ta kontakt med webbhotellets support och be dem göra importen. /Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Verktyget navicat har en transferfunktion där du kan föra över "live", har alltid fungerat bra för mig.
http://www.navicat.com/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Mirrorizer
|