FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Min flickvän är en av de som nu väntar på besked om hon klarar sig från ytterliggare skatter och avgifter vid årsslutet eller om det blir till att betala in, det är ingen rolig väntan kan jag berätta.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag ser inte problemet. Det är väl självklart att man deklarerar sina intäkter från adsense och liknande.
Professionella webmasters är ju ändå målgruppen för wn, och som professionell driver man förmodligen någon form av verksamhet som redovisas till skatteverket eller motsvarande instans i andra länder.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Men tycker inte det är webbhotelens jobb att ge ut uppgifter om sina kunder, samt om dom nu ska kräva det så får dom väl även betala för jobbet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Behöver man som webbhotell verkligen ta in namn adress och pers/org nummer. Jag menar, produkten aktiveras när man får betalt, och stängs när och om nästa betalning uteblir. Betalning kan ju ske direkt via giro som betalas in kontant i bank, med ett ordernummer.
Vem som äger sjäva hemsidan är ointressant eller? Men skattemyndigheten kan och har rätt att begära in vilka underlag som helst som finns för att kontrollera en själv och ens kunder. Kostnaden måste man själv bära. Sverige som i många andra länder har omvänd bevisföring när det gäller skatter, man är skyldig tills man kan bevisa att man inte är det. En café ägare som jag känner fick en begäran av skattemyndigheten att lämna in kopior på alla "utländska kontokorts slippar" kvitton 10 år tillbaka. Han svarade att sådant inte sparades när väl reklamationstiden för betalning gått ut och att han sedan 4 år tillbaka bara tog kort via kortläsare. De "köpte" hans förklaring..... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Citat:
Varför helvete skall man då betala allt man tjäna i skatt för? Jag är inte motiverad, det har ingent med seriöstitet att göra. Om man skall betala skall, så skall man få någonting tillbaka. Det får man inte, anser jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Inom EU finns inget hinder för myndigheter att begära uppgifter från varandra längre, med några få undantag, om det gäller en utrendning, men att de godtyckligt begär ut alla kunduppgifter verkar ju lite speciellt.
Jag antar att de som drabbats av detta också fått en hyfsat gedigen förklaring vad det gäller så någon borde väl kunna svara här på WN. Att det finns mycket skumma affärer med annonsförsäljning och annat på nätet är ju inget nytt och rent generellt är det väl bra att de gör något åt det... Även om man har rent mjöl i påsen så kan sådana här stora undersökningar från Skattemyndigheten skapa alldeles fantastiskt mycket extrajobb.... Det är ju aldrig kul.
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |