FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Mitt problem är följande. Vår sida ligger bra till i sökmotorer som Google, Altavista, Eniro.. Nu upptäckte vi idag att i vissa av sökträffarna har Google börjat visa upp url:en istället för den title som vi angivit på sidan. Dessutom så visar den ingen beskrivning under länken. Dessa sidor visade för några dagar sedan både upp den rätta titlen och den rätta beskrivningen. Är det någon som varit med om detta, vet varför det blivit så, eller vet hur man rättar till det, svara gärna. Tack på förhand! / Anna-Sara Hansen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Validating
|
Detta är ett vanligt fenomen numera.
Det betyder att Google fångat upp din sida men det är inte fullt "värderad". Det kommer att komma upp med rätt information inom någon dag eller så. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Problemet har försvunnit på någon sida, men andra sidor har nu blivit likadana. De har dessutom varit sådana ganska länge nu. Kan det finnas andra orsaker till att Google endast visar URL:en istället för Titel och innehåll?
En av de sidor som är konstiga ligger ändå på 7:e plats av 164.. vilket jag anser högt för att inte ha titel och beskrivning. PageRank 1 om jag surfar direkt in på sidan. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|