Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Levonline eller Loopia?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-05-25, 11:25 #1
Webberiaren Webberiaren är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2004
Nykomling

Vi måste byta webbhotell, till ett med UNIXplattform och för över 200 MB. Har idag Uni2 som inte klara att hålla den driftstabiltitet som vi kräver. Står nu i valet och kvalet.

För oss är stabiliteten och driftsäkerheten nr 1 och supporten nr 2. Skulle helst vilja få dygnet runt support men det verkar vara omöjligt eller är det någon annan som har andra erfarenheter?
Webberiaren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-25, 15:15 #2
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar

levonline har fått höga betyg runtom i olika datorrelaterade tidsskrifters tester.

Om du vill ha nära och bra kontakt med företaget, välj ett litet mindre hotell som har tid för sina kunder, finns inget som säger att stort är bäst, därmot ren logik så har dom mycket lite tid för varje kund rent supportmässigt.

Support dygnet runt kan nog dom flesta ordna för en liten peng, dom större är lite mer avvaktande på detta och det förekommer mer frekvent på lite mindre företag.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-25, 17:01 #3
Davids avatar
David David är inte uppkopplad
Flitig postare

David David är inte uppkopplad
Flitig postare
Davids avatar

Fläker in ett generellt råd: lita aldrig på något du inte betalar för. Behöver du hjälp med hård- och mjukvarufel till exempel, se då till att webhotellet har tekniker och att du betalar för det.

Har suttit fast på ett litet webhotell i ett par år och det tar dem flera dygn att trycka på resetknappen. Fy sjutton. :angry:
David är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-25, 17:01 #4
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Tror nog båda är bra alternativ.
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-25, 18:36 #5
Nykomling

Nykomling

Gjorde en sista check på Telia och döm av min förvåning när jag upptäckte att de har utökat sin support 7.30-24.00 dagligen . Visserligen lite dyrare men är beredd att det får kosta till en rimlig gräns.

Någon som har webben hos Telia och kan dela med sig av lite erfarenheter?
Webberiaren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-25, 19:46 #6
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2003
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Originally posted by Webberiaren@May 25 2004, 15:36
Gjorde en sista check på Telia och döm av min förvåning när jag upptäckte att de har utökat sin support 7.30-24.00 dagligen . Visserligen lite dyrare men är beredd att det får kosta till en rimlig gräns.

Någon som har webben hos Telia och kan dela med sig av lite erfarenheter?
Jag har bara varit i kontakt med Telias webbhotell en gång och då var det inte trevligt.

* Man behövde lägga php-filer i en cgi-bin mapp på en ANNAN servern än den vanliga webbservern.
* Alla php-filer var tvungna att innehålla en hänvisning till php-binären på första raden (#!/bin/php typ) vilket gjorde att min utvecklingsserver spottade ut den texten till webbläsaren hela tiden vilket medförde massa buggar. Jag körde nämligen Windows på den tiden.
* Det gick inte att skapa undermappar i cgi-bin-mappen!!!
* Skulle man ta bort en fil i cgi-bin-mappen var man tvungen att byta namn på den till .REM på slutet. Sen tog det duktigt lång tid innan den försvann. Råkade man radera filen över FTP så fanns ändå filen kvar på cgi-servern i all evighet.
* Skulle man skapa filer med php eller använda filer som indata var dom tvungen att ligga i en mapp som hette DAT och som inte fick innehålla undermappar. Alla filerna som skapades var också tvungna att heta .dat på slutet.
* När man laddade upp en fill på cgi- eller vanliga webbservern tog det upp till en kvart innan den var online. Om man försökte nå filen innan den blivit överförd tog det ännu längre tid! Haja hur fuckt up det var när man ändrade på en fil och laddade upp den. Då fick man först sitta i en kvart och vänta på att den skulle bli överförd. Sen testade man. Om det inte blev något fel kunde man börja undra om det var den nya eller gamla filen som kördes.
* Deras php hade ett eget liv. Till att börja med var den väldigt konstig konfigurerat med diverse knasigheter. Dessutom fanns det bara ett felmeddelande (tror det var samma felmeddelande för parser-fel).

Det här var i maj 2003. Det var nog deras enklaste form av företags-paket (exakt vad tjänsten heter vet jag inte). Det ända som var bra var supporten som var rätt shysst.

Alla som sitter och darrar av förskräkelse räcker upp en hand!
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-25, 20:15 #7
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
levonline har fått höga betyg runtom i olika datorrelaterade tidsskrifters tester.

Om du vill ha nära och bra kontakt med företaget, välj ett litet mindre hotell som har tid för sina kunder, finns inget som säger att stort är bäst, därmot ren logik så har dom mycket lite tid för varje kund rent supportmässigt.

Support dygnet runt kan nog dom flesta ordna för en liten peng, dom större är lite mer avvaktande på detta och det förekommer mer frekvent på lite mindre företag.
Skönt med medlemmar som inte gör reklam för sitt eget webhotell .

Men jag som kund hos Gate9 kan inte annat än att starkt rekommendera dom, dom fyller mina krav på alla punkter, både vad det gäller säkerhet, support, stabilitet m.m.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-25, 21:10 #8
bjornstrom bjornstrom är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Medlem

Levonline är jäkligt proffsiga faktiskt.

Vi håller iofs på att flytta från Levonline med våra egna server (flyttar 1 meter till eget rack hos Internet5 som Levonline också hostar hos).

Bilder på flytten (ganska tråkiga iofs)
http://99mac.se/forum/showthread.php?goto=...newpost&t=45332

Det kommer nog upp mer när vi är klara med flytten någon gång imorgon eftermiddag.
bjornstrom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-25, 21:29 #9
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Originally posted by bjornstrom@May 25 2004, 18:10

Vi håller iofs på att flytta från Levonline med våra egna server (flyttar 1 meter till eget rack hos Internet5 som Levonline också hostar hos).

Det kommer nog upp mer när vi är klara med flytten någon gång imorgon eftermiddag.
Nej! Vi (jag) vill ha fler bilder. Inte alls tråkigt, riktigt kul att få se hur dem har det där. :lol:
Föresten har Internet5 sin serverhall där, ovanför Mc-varuhuset ?? vad jag vet så är det ett bostadsområde där ovanför ju. Jag kanske har fel, var ett tag sen jag hade moppe iofs.
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-25, 22:10 #10
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Alper
Citat:
Ursprungligen postat av bjornstrom

Nej! Vi (jag) vill ha fler bilder. Inte alls tråkigt, riktigt kul att få se hur dem har det där. :lol:
Föresten har Internet5 sin serverhall där, ovanför Mc-varuhuset ?? vad jag vet så är det ett bostadsområde där ovanför ju. Jag kanske har fel, var ett tag sen jag hade moppe iofs.
Japp, ovanpå MC-varuhuset ligger hallen som är fet som tusan.
bjornstrom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017