FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi måste byta webbhotell, till ett med UNIXplattform och för över 200 MB. Har idag Uni2 som inte klara att hålla den driftstabiltitet som vi kräver. Står nu i valet och kvalet.
För oss är stabiliteten och driftsäkerheten nr 1 och supporten nr 2. Skulle helst vilja få dygnet runt support men det verkar vara omöjligt eller är det någon annan som har andra erfarenheter? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
levonline har fått höga betyg runtom i olika datorrelaterade tidsskrifters tester.
Om du vill ha nära och bra kontakt med företaget, välj ett litet mindre hotell som har tid för sina kunder, finns inget som säger att stort är bäst, därmot ren logik så har dom mycket lite tid för varje kund rent supportmässigt. Support dygnet runt kan nog dom flesta ordna för en liten peng, dom större är lite mer avvaktande på detta och det förekommer mer frekvent på lite mindre företag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Fläker in ett generellt råd: lita aldrig på något du inte betalar för. Behöver du hjälp med hård- och mjukvarufel till exempel, se då till att webhotellet har tekniker och att du betalar för det.
Har suttit fast på ett litet webhotell i ett par år och det tar dem flera dygn att trycka på resetknappen. Fy sjutton. :angry: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tror nog båda är bra alternativ.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Gjorde en sista check på Telia och döm av min förvåning när jag upptäckte att de har utökat sin support 7.30-24.00 dagligen
![]() Någon som har webben hos Telia och kan dela med sig av lite erfarenheter? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
* Man behövde lägga php-filer i en cgi-bin mapp på en ANNAN servern än den vanliga webbservern. * Alla php-filer var tvungna att innehålla en hänvisning till php-binären på första raden (#!/bin/php typ) vilket gjorde att min utvecklingsserver spottade ut den texten till webbläsaren hela tiden vilket medförde massa buggar. Jag körde nämligen Windows på den tiden. * Det gick inte att skapa undermappar i cgi-bin-mappen!!! * Skulle man ta bort en fil i cgi-bin-mappen var man tvungen att byta namn på den till .REM på slutet. Sen tog det duktigt lång tid innan den försvann. Råkade man radera filen över FTP så fanns ändå filen kvar på cgi-servern i all evighet. * Skulle man skapa filer med php eller använda filer som indata var dom tvungen att ligga i en mapp som hette DAT och som inte fick innehålla undermappar. Alla filerna som skapades var också tvungna att heta .dat på slutet. * När man laddade upp en fill på cgi- eller vanliga webbservern tog det upp till en kvart innan den var online. Om man försökte nå filen innan den blivit överförd tog det ännu längre tid! Haja hur fuckt up det var när man ändrade på en fil och laddade upp den. Då fick man först sitta i en kvart och vänta på att den skulle bli överförd. Sen testade man. Om det inte blev något fel kunde man börja undra om det var den nya eller gamla filen som kördes. * Deras php hade ett eget liv. Till att börja med var den väldigt konstig konfigurerat med diverse knasigheter. Dessutom fanns det bara ett felmeddelande (tror det var samma felmeddelande för parser-fel). Det här var i maj 2003. Det var nog deras enklaste form av företags-paket (exakt vad tjänsten heter vet jag inte). Det ända som var bra var supporten som var rätt shysst. Alla som sitter och darrar av förskräkelse räcker upp en hand! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Men jag som kund hos Gate9 kan inte annat än att starkt rekommendera dom, dom fyller mina krav på alla punkter, både vad det gäller säkerhet, support, stabilitet m.m. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Levonline är jäkligt proffsiga faktiskt.
Vi håller iofs på att flytta från Levonline med våra egna server (flyttar 1 meter till eget rack hos Internet5 som Levonline också hostar hos). Bilder på flytten (ganska tråkiga iofs) http://99mac.se/forum/showthread.php?goto=...newpost&t=45332 Det kommer nog upp mer när vi är klara med flytten någon gång imorgon eftermiddag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Föresten har Internet5 sin serverhall där, ovanför Mc-varuhuset ?? vad jag vet så är det ett bostadsområde där ovanför ju. Jag kanske har fel, var ett tag sen jag hade moppe iofs. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||