FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Helt riktigt, när jag kollar våra interna dokument (som kundtjänst använder) så föreligger ingen som helst uppsägningstid eller bindningstid på någon av våra tjänster fr.o.m. 1;a Juli 2007.
Var en gammal fil som låg i laptopen och spökade till det för mig, ber om ursäkt! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Så med andra ord finns det ingen uppsägningstid/bindningstid på alla webbkonton som har sålts till Infracom?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Trevligt att se att det löser sig (?)
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har fått mail från BC där de drog tillbaks sin fordran. Det tog lite tid, men verkar vara på väg att rätta upp sig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
|||
Medlem
|
Infracom är lustiga, sen jag hänvisade till de uppsägningsvillkor som gällde vid övertagandet så har de inte behagat svara på mejl längre.
Undrar vad de håller på med egentligen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
|||
Medlem
|
Fy fan för infracom / icwebb. De ljuger en rätt upp i ansiktet.
Efter *många* mejl utan svar fick jag idag detta. Kort och koncist. "Hej I JX samt våra allmänna villkor är det 3 månaders uppsägningstid." Det är alltså ren och skär lögn. Trots att jag bifogade jx villkoren hävdar de något annat. VARNING för detta bolag. Det mest oseriösa jag någonsin sett. Inte en chans att jag tänker betala ett öre nu (efter jag sade upp avtalet). Då får de dra mig inför domstol. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Helvetet fortsätter för mig med dessa aktörer. Fick idag påminnelse på den faktura jag bestridit från Infracom då jag aldrig varit kund hos detta företag och mitt konto hos JX blivit uppsagt långt innan det såldes till Infracom.
Nu skickar jag tillbaka fakturan med texten "Bestrider" skrivet på. Ett brev där jag bestrider den igen och också ett e-mail till där jag bestrider det ännu en gång. Kommer det ignorera mig ännu en gång? Betalningscentralen/Webcredit är i alla fall mycket bra att ha att göra med vad gäller JX gamla felaktiga fakturor. Det ska det de ha beröm för. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag betalde min faktura från uppsägningen för att slippa dessa dessa dryga nissar från ic som har noll support tänk, om de svarar på mail inom en vecka ska man vara glad. Jag förstår inte hur dom på ICweb tänker när de hanterar kunder så illa som de gör. Jag kommer aldrig någonsin rekommendera dem till någon och denna tråd kommer att finns sökbar i många år.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
|||
Medlem
|
Skrev ett brev, inte email, till dem och bad dem bekräfta att de läst min uppsägning osv. Fick svar efter ... Kanske en vecka.
Innan hade jag mailat dem ett antal ggr utan svar. Pilsner Edit: Fick svaret jag önskade. Att jag inte längre var kund hos dem. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|