FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag möter för mycket folk som är övertygade om att Sveriges och västvärldens ideal och värderingar är överlägsna alla andra. Kosovo är ett levande exempel på hur det går när man försöker "bygga" en stat på våra ideal. Ang. Bränning av flaggor etc så ser jag inget fel med det. Jag tror på yttrandefrihet och då har vem som helst rätten att bränna den svenska flaggan. Om det är deras sätt att uttrycka avsky för någoting så tycker jag det är bra. Ingen skadas även om några patrioter ute i stugorna vänder sig i sömnen. Och ang. Lars Vilks så har han sig själv att skylla. Han visste exakt vad som skulle hända vid en publikation av dom bilderna, och det var därför han gjorde det. Enorm publicitet och grym PR. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Okej.... hur förklarar du då följande... Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag ser inget dubbelt budskap.
Lars Vilks hade den fulla rätten att publicera dom där bilderna. Och han var väl medveten om konsekvenserna innan han gjorde det. Och det var därför han gjorde det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Så visst kör du med dubbla budskap... Om du verkligen tror på yttrandefrihet, så tror du även på rättigheten att rita nidbilder av profeter, utan att behöva frukta för sitt liv. Därmed inte sagt att man bör rita nidbilder av profeter. Det hör till god (svensk) uppfostran att inte göra det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Håller så fullständigt med MrNice. Vet inte vad jag är tröttast på, människorna i dom där jävla länderna, eller svenskarna som inte bryr sig om någonting som inte påverkar deras direkta tillvaro.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
|
Citat:
Tror det är fler som jag som skulle vilja ha ett svar på frågan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
|
Citat:
Om det är yttrandefrihet att förstöra/förvanska en symbol för ett annat land/folk etc. så är det samma yttrandefrihet att göra rondellhundar av vad som helst. Hade Vilks gjort en av Bush hade det möjligen blivit en liten notis om det och ingen hade brytt sig. Hade han gjort den av jesus eller påven så kanske kyrkan hade skickat ett pressmeddelande där de tyckte att det inte var passande osv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
"Era hustrur är för er som en åker; beträd därför er åker, när och som ni önskar. (Surah 2:223 ![]() "Upplever ni uppror från kvinnornas sida, ska ni först tala till dem, sedan överge dem i sängen, sedan får ni slå dem. (Surah 4:34 ![]() jag hade kunnat lista ett hundratal liknande citat men jag tror du fattar poängen.... ..hedersmord...könsstympning m.m. m.m....... Fin respekt det där... Inget jag känner igen som grundläggande principer i den Svenska kulturen. just my 2 cents... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Citat:
Jag menar inte på att Lars Vilks ska dö, eller på något sätt skadas. Det ska polis hindra. Anledningen att yttrandefriheten fungerar i vårat land är för att vi är en rättstat som ska skydda den som uttrycker sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||