FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har valt en enkel butikslösning till min första butik, gillar upplägget samt att de som levererar butiken har varit snabba och trevliga hittills. Med enkelt så menar jag enkelt för mig att skapa och administrera shoppen samt enkelt för kunden. Endast de mest grundläggande funktionerna i kombination med att även min antiinternetmilitanta mormor ska kunna lägga en beställning där.
Nu har jag endast testat en demo så jag berättar inte vilken lösning jag valt förrens butiken ligger live. ![]() Har råkat på en av dina e-butiker decibel som däremot är en av Sveriges snyggaste. Du får gärna delge namnet på denna om du vill då jag själv har glömt bort urlèn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, bara man inte väljer ett webbhotell i perforin som lockar in en till hosting och sedan "medvetet" ser till att man har ett behov av att uppgradera.
Hoppas dock inte att ngn hostinglösning här beter sig på detta vis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej
Då du redan valt så kanske inte detta känns så aktuellt, men jag kör en begagnad SUN maskin. Den tufffar som tåget och känns faktiskt snabb trots att den är lite äldre. Det gjorde den också hyfsat billig i inköp, så att det inte kändes som ngn jätteinvestering. Min hostinglösning är jag supernöjd med, en otroligt säker hall och bra support. Det finns massor av e-handelslösningar på marknaden i dag och jag tycker att det du ska tänka på när du väljer är att det ska kännas som att leverantören vet vad han pratar om när han försöker sälja på dig deras lösning. Kolla gärna om de själv drivit ngn butik med vinstsyfte. Massor där ute tror att bara för att de säljer e-handelslösningr är de expterter på e-handel. Jag skulle vilja säga att de har inte riktig koll innan de själva drivit butik under ett flertal år. Först då vet man vad det handlar om. Kolla också att du verkligen kan få en unikt designad butik om du vill det, för det gör massor för kundupplevelsen. Sedan ska butiken vara byggd för sökmotorerna redan från början och då menar jag inte att den bara ska gå att lägga till Metataggar enkelt i själv utan den ska vara genomtänkt både för kunder och sökmotorer redan från grunden. Kolla också att den har ett flertal betalsätt, vilket brukar vara mkt viktigt för kunderna. Om inte många sätt ingår så se till att du kan lägga till fler allteftersom du växer. Lycka till |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ta gärna hjälp av någon som har erfarenhet av större sidor, jämför med vad din sida nyttjar i trafik och prestanda jämfört med någon annans, vad skiljer dom åt, är det logiskt att din sajt vid det tillfället kräver en mer avancerad lösning. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|