FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har en kund som enligt uppgift får två-tre automatiska mail med begäran på inloggningsuppgifter från IIS i veckan, uppgifter som han själv inte har begärt.
I förfrågan står ipnumret som frågade efter och det varierar i varje förfrågan, hitintills har det inte vart samma, det brukar vara bredbandsbolaget, tele2 eller telia dialup/adsl adresser. De flesta kommer från västra sverige (i huvudsak Göteborg), enligt dom ip-till-stad listor som finns. Så, vi har tidpunkter vid varje förfrågan och ipnummer, hur går vi vidare? Jag hittar inget på iis sidor om att man enbart får begära uppgifter till sig själv, så är det ens olagligt att göra det? Och varför gör man något sådant? för att man är dum i huvudet? Jag har rekommenderat kunden att byta lösenord på sin mail till något "starkare" och enbart läsa mailen via krypterad förbindelse, men han är något irriterad på dessa mail och har väl fått för sig att det har med webbhotellet att göra.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
förklara för honom hur det ligget till att webbhotellet inte har ett sk*t med iis och göra och att sådant fjolligt händer... sedan kan du alltid kolla med snuten eller nåt liknande det borde dem veta....
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
vad är det för epostadress som är registrerad på domännamnet då? kankse kan vara läge att byta den
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är en epostadress typ förnamn.efternamn@domänenifråga.se. Vad jag förstår är det inte olagligt att göra på detta sättet, men det är oerhört irriterande..
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|