FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur är det nu med trackers igen?
Jag startade ett projekt för någon månad sedan som la ner senare.. En polare avrådde mig då jag vet att det är aningen riskfyllt och jag har ganska värdefulla servar igång här hemma. Vilket som, att länka filer är väl än sålänge inte olagligt i Sverige? Sålänge de inte är på min server. Jag har även läst om att lagen skall ändras, är det någon som har koll på det? Tack, sAe ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nej det är inte olagligt driva tracker, om lagen ändras så måste ju även Google och andra sökmotorer klassas som olagliga.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är det ingen som riktigt vet tills TPB-målet malt igenom kvarnarna, och det lär ta uppemot fem år - jag räknar kallt med att det kommer gå hela vägen till HD, som kanske begär in förhandsbesked från Europadomstolen vilket dröjer något år extra...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
(Europadomstolen kan man inte begära förhandsbesked av, möjligen EG-domstolen, även om jag inte riktigt ser anledningen i det här målet. )
Jag håller dock med om att rättsläget är oklart. Det ska bli spännande att se hur resonemanget går i tingsrätten.
![]() |
Svara |
|
|