FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Jag har domänen qson.se, och kollade igår på flera alternativ bl.a. qson.com, men den verkar vara nån som har. Det verkar vara en sån "annons"-sida för domäner som har gått ut. Jag är intresserad av att köpa domänen men vet inte vem jag skall kontakta. Citat:
Det finns även en liknande sida som heter http://www.ordkonst.com. Samma ägare och samma innehåll (fast på svenska). Tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Domänen i fråga är "parkerad" via hitfarm.com. Dvs, ägaren kanske inte har några planer för domänen och istället låter han den vara parkerad i hopp om trafik som kan generara inkomster.
Samma gäller ordkonst.com.. Den är också parkerad via hitfarm Som du säger är nameview.com en "Whois IDentity Shield" som döljer den riktigt whoisen för allmänheten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Finns det något sätt att komma i kontakt med ägaren till domänen? För som jag förstår har Hitfarm inget med domänen att göra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Oj då, det var värre än jag trodde... :P
Då är nog domänen rätt så dyr om jag skall köpa den. Tack för upplysningarna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Behöver jo inte innebära att just denna domänen har så mycket trafik. Utan att han har en stor domänportfölj som möter hitfarms krav. Skulle gissa på att det är en domän handlare som äger den vilket gör att domänen inte kommer gå billigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan man på nåt sätt kolla vilken domänhandlare (om det är en domänhandlare) som äger domänen? Lite konstigt att en domänhandlare inte registrerar i sitt eget namn dock...
Har försökt leta lite men hittar inte... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|