FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Själv får jag massor med sköna mail nu i deklarationstid.. jag har en fulsida som genererar körjournaler i excelformat..
Den sköter sig helt själv men gör man inte exakt som det står i instruktionerna kan man hamna i en jobbig loop, jag vet, jag orkar inte fixa till det, sidan kodades snabbt en fyllesöndag, ni vet hur det är.. I vilket fall som helst så fick jag ett desperat mail idag tänkte dela med mig av.. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Fick ett liknande mail för nåt år sen. En man mailade till en av mina sajter och frågade om han inte fick köpa den. Sidan var inte till salu, men jag skrev att allt har sitt pris. Han blev nyfiken så jag skickade lite siffror som svar, sidan då omsatte ca 40 000 kr per månad. Visnten där är ca 80%. Killen svarade att om det blir en snabb affär så är han beredd att betala 10 000 kr ![]() Jag fick iaf ett gott skratt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Fick detta trevliga brev till kundtjänst i början av året.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
På SMS.se måste man regga sig och sedan bekräfta sitt mobilnummer genom att skicka ett bekräftelse-SMS till oss, för att kunna använda tjänsten. Självklart framgår det tydligt att detta aktiverings-sms krävs för att aktivera tjänsten och användarna måste kryssa för att dom godkänner detta när dom reggar sig. Trots det får man ibland mail som detta:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Måste säga att denna tråden var väldigt underhållande att läsa :P
Mailade en kund för ett tag sen om att han skulle skicka in FTP-uppgifter för att vi skulle kunna hjälpa honom med sin webbsida, först skickar han in uppgifterna till sitt CMS. Ok det är inte lätt för en oinsatt att veta skillnaden men så jag skickade tillbaka att det inte är dom uppgifterna vi ska ha utan dom till hans ftp och drog en liten förklaring på vad FTP är för något. Som svar på det får jag då mycket riktigt hans FTP info: "ftp.kundenssida.tld username Behöver ni lösenordet också?" Vet inte om han tror att vi på något magiskt sätt kan logga in utan lösenord. I varje fall fick vi oss ett gott skratt på kontoret :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||