FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har märkt att ett antal seriösa människor i min omgivning börjat haka på den här Facebook trenden. Har sett ett syskon syssla med det varje dag men fattar fortfarande inte vad det är för speciellt med det.
Har blivit inbjuden av en kompis att joina hans Facebook nätverk men näää.... -_- Så länge jag inte kan se skillnaden mellan Lunarstorm, Playahead, Myspace och Facebook som visserligen har en renare layout då orkar jag inte skaffa nåt konto. ( Jag är en asocial person i verkligheten så jag kanske är immun mot kungens nya osynliga kläder ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hehe, du kan hela tiden följa med att se vad alla gör. Själv tycker jag det suger och loggar bara in när man får ett mail att någon har gjort det eller det.
Dock är deras bilduppladnings funktion helt klart den bästa, ladda upp 50+ bilder i ett klick. Gillar facebook, dock finns där inte ett skit att göra :] |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Skillnaden är väl att Facebook inte är till för att ragga nytt folk, utan mer hålla kontakten med vänner...den känslan får jag iaf
![]() Och skillnaden är att på Lunarstorm händer det saker ett antal ggr per dag (beroende på hur aktiv man är) Och det är inte egentligen så mkt som kan hända, blogginlägg, gbook osv. osv. På Facebook sker det saker flera gånger i timman, man får känslan att mkt mer händer, mer aktivt på något sätt. Sen att de finns lite roliga applikationer m.m. som man kan installera gör hela vistelsen något mer intressant! Det är lite trixigt att komma in i hur allt fungerar till en början men man kommer in i det efter ett par dagars användande ![]() Jag har gått ifrån skeptisk till positivt överraskad på ett par dagar ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Personligen känner jag ett starkt behov att idka samlag med deras utvecklare, mkt trevliga lösningar på flera av funktionera
![]() Kul att se ett community som börjat tillämpa ajax ordentligt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Och att du själv kan utveckla applikationer som hostas externt och använda dem i Facebook mot deras API'er, mycket trevligt!
Flickr m.m. finns att länka in på sin Facebook t.ex. /Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag som går på universitet tycker det är klockrent att kunna se alla festbilder från egna och kompisars fester som laddas upp av "vänner" på facebook. Perfekt när man vill döda en timme eller tre.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det har blivit en svensk facebook explosion sedan typ 2 veckor tillbaka bland alla mina polare iaf.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Började på Linköpings universitet att formligen explodera från 2-5.000 användare nån gång i våras.
Nu de senaste dagarna har väl Aftonbladet och DI skrivit om dem så då börjar även folk som inte är knutna till universitetsnätverken att hitta dit. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, Facebook-invites får man lite då och då, men har fortfarande inte vågat hoppa på trenden. Till och med min syster har försökt få med mig...
Men jag är väldigt allergisk mot att få mail om "Titta vad rolig bild!". För det är väl ungefär så Facebook fungerar, eller? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har aldrig gillat communites och totalvägrat lunar/playahead/hamsterpaj/myspace och allt vad det finns för skit där ute. Men Facebook har jag fastnat för och måste säga att det finns två stora anledningar.
#1 Alla använder sina namn, du slipper en massa pajasar och istället vet alla vem alla är. Du får alltså stå för det du gör och inte gömma dig bakom en skärm. #2 Du har endast kontakt med de som faktiskt godkänt dig som vänner så länge du inte går med i ett nätverk (Då du får kontakt med alla på samma skola/region också). Alltså slipper du alla dessa som springer runt och skriver "OJ VAD SEXIG DU ÄR, VILL DU KNULLA!???" eller är allmänt nyfikna i andras liv. Sen finns det två bonusar. #1 Det är extremt lätt att hitta gamla vänner, både av slump och med vilje #2 Det är internationellt community, då jag både reser mycket och har bott utomlands är detta ett underbart sätt att hålla kontakterna med folk man lärt känna då. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|