FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Håller med grazzy om Subversion vs CVS, det är väl mer eller mindre utvecklat för att fixa vissa brister i CVS.
Har inte så jättemycket erfarenhet av andra system men Subversion fungerar bra tycker jag. Kör man Windows finns TortoiseSVN som gör det lätt att checka in och ut filer, kolla historik och diffar, med mera. (Motsvarande finns iofs också för CVS). Har aldrig haft några problem med stabiliteten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag kör Subversion och är helnöjd. Väljer du mellan CVS och Subversion är ju valet ganska givet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ett versionshanteringssystem (CVS, SVN eller VSS) håller koll på dina filer. Dock kan man ju misstänka att du kanske har en del information i databasen och då är det väl tyvärr så att du måste ta en backup av databasen och spara undan med jämna mellanrum för att exakt kunna återskapa ett innehåll vid ett visst datum.
Vad gäller CVS/SVN/VSS kriget så är SVN att föredra framför CVS. Kör du MS plattform kan VSS vara ett bra alternativ eftersom hanteringen blir integrerad med utvecklingsverktyget på ett bra sätt (ev. CVS/SVN pluginner i all ära - men bästa mnöjliga integration kräver tyvärr att MS står bakom hur gärna jag än skulle vilja motsatsen). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
mysqldump > dump.sql och sen svn på den funkar ju finemang.. ?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|