FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Guest
|
Hur kan man se om nån använder ens trådlösa nätverk, och vad för detaljer kan man se?.
Hur kan jag komma in på deras datorer?(om jag nu vill dvs), och vad kan jag göra för att blocka dem utan att kryptera då förstås. /Stefan |
||
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
LanEye.com funkar ganska bra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
stäng av dhcp (dela inte ut IP) och bestäm i router etc vilka IP som får surfa
gå in i hans dator, om han upptäcker det kan du åka dit på det |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
... UTAN kryptering? Gosse, du har större problem än att nån snyltar på ditt internet då.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
En man i London har arresterats för att från gatan olagligt ha loggat in på andra personers trådlösa nätverk. Här hemma finns ännu inga anmälda fall. Men att inte skydda sitt nätverk kan få allvarliga konsekvenser.
Källa: http://www.e24.se/dynamiskt/it_telekom/did...id_16838671.asp |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du ska kunna spärra mac-adresser också. Det mesta går att ta sig förbi, men de allra flesta har inte den kunskapen och frågan är ju om du har något på ditt trådlösa nät som är värt besväret.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Slå på kryptering så slipper du oroa dig så mycket. Finns det någon orsak att inte köra krypterat?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|