FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en lösenordsskyddad (med .htaccess) katalog, t.ex. www.domän.se/skyddad
Jag har också en katalog utan .htaccess-fil, www.domän.se/skyddad/filer Från en fil i den skyddade katalogen länkar jag nu till en fil i den oskyddade underkatalogen. I Firefox kommer jag åt filen utan några konstigheter, men i IE så får jag ange lösenordet igen. Finns det något enkelt sätt för IE-användarna slippa ange lösenordet igen? EDIT: Det är mp3-filer om det gör någon skillnad... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Rätta mig om jag har fel, men beroende på hur du ställer in htaccess:en så skyddas alla filer och mappar och material under den mappen med samma htaccess...
Inte svar på din fråga iof, men den borde ju komma ihåg lösenordet såvida du inte byter subdomän, t.ex. "" till www eller liknande. Någon URL? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Så här ser den aktuella .htaccess-filen ut Kod:
AuthType Basic AuthName "bla bla bla bla bla..." AuthUserFile "/home/(mittAnvändarnamn)/.htpasswds/public_html/(denAktuellaKatalogen)/passwd" require valid-user Så fungerar det också i detta fall - i Firefox. Om jag provar med IE så får jag en fråga om lösenord igen, men det verkar som om det är Windows Media Player som frågar efter lösenordet (filen det handlar om är en mp3-fil). Det konstiga är att Windows Media Player öppnas även från Firefox, men då utan att begära lösenordet igen. Någon som har nån idé om vad detta beror på? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|