FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Guest
|
Har försökt googla lite men har svårt att få någon uppfattning om det är okej att hämta Rss feeds från andras sidor och infoga t.ex nyhetsrubriker m.m
Är det någon som har koll på detta? Mvh Tobias |
||
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Grundregeln är nog ändå att det inte är ok utan tillstånd. Maila och fråga.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag skulle nog bli sur, även fast man ibland ser att folk knycker ens RSS-feeds till egen vinning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Rubrik och kortare ingress går under citaträtten. Det finns ett fåtal tidningar i sverige som inte gillar detta sålänge du använder det på ett fair sätt (dvs länkar till ursprungskällan hela tiden).
Jag har kört nyhetsportalen.se nu under 3-4 år utan problem. Ett fåtal redaktioner har hört av sig och klagat (däribland SVT tills jag förklarade för dem hur nyhetsportalen fungerar), ett större antal har hört av sig och bett om att bli tillagda. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om man delar ut en XML fil som man vill att folk ska se så tror jag iaf inte att en ytterligare spridning är negativ.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|