FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi har alltid många fler som kommer till kassa sida 2, (se bifogat) än vad som verkligen slår igenom sin beställning. De går igenom besväret att skriva in namn & adress, men sedan av någon anledning så fastnar de på kassasida 2.
Är det något som gör kunderna osäkra, eller fattas det information på den sidan? Skulle uppskatta om ni titta på den och säger vad ni tycker. Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker den är välinformativ och tycker inget bör avbryta köpet så att säga.
personligen har jag problem med tvärtom, att jag har för lite info och dom bangar p.g.a. det istället. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Snyggt. Något om leveranstid kanske skulle ta bort eventuella frågetecken om det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Min första tanke var "hur kommer man förbi det här steget?", tillslut såg jag den blå "Nästa"-knappen. I och med att det sitter i närheten av de liknade knapparna "Ändra" och till kassan.
Men nu till en seriös gissning, det är först i andra steget som ni informerar om frakten/betalsätt. Troligen därför folk försvinner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Framgår fraktkostnaden innan de går till detta kassasteget?
Annars kan det vara därför ni har så hög avvisning från sidan, för att folk går dit för att se frakten. Samma sak som Oskar sa, såg jag nu. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ska ta och lägga in leveranstid, tack för tipset! Ska även ändra "nästa" knappen till en större med texten "skicka beställning" Eller vad använder ni för ordval? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tror sidscrollningen är en stor bov i dramat.
Ett annat tips, ta bort allting som inte har med kassan att göra. Varför finns kundvagnen kvar? Låt kunden koncentrera sig enbart på att avsluta sitt köp och inte bli distraherad av annat. Titta exempelvis på bokus.se eller play.com, där har du inga distraktionsmoment. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||