FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Från och med imorgon måste svenska sajter upplysa besökaren om att cookies används och ge honom möjlighet att inte använda cookies. Mer information finns på http://www.idg.se/ArticlePages/200307/24/2...2512_CS.dbp.asp
http://www.pts.se/ har löst det på sitt lilla vis.... Vad sägs om lite civil olydnad? Den har lett till allmän rösträtt, rätten att bilda fackförbund och ska väl kunna användas för rätten att sätta nödvändiga cookies på sin sajt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
....Hur ska man boykotta detta på bästa sätt ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
*SUCK* Att dom bara orkar...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Civil olydnad.. De borde koncentrera sig på att förbjuda spam i stället.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
Alla forum m.m. Det går inte förvänta sig att man ska följa denna lag! |
||
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nu har jag inte läst nyheten men om det är som foks säger så är det en otroligt korkad lag.
"Tools > Preferences > Privacy > [V] Enable cookies > [V] but ask before accepting" Har inte alla webbläsare liknande funktioner? Då är väll lagen helt korkad!? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Äh, dem kan dra...
..man får ju dessutom 30 dagar på sig att ordna det om dem nu gnäller? Mvh, Tobias
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det var det mest idiotiska jag läst på riktigt riktigt länge...
Undra vem som egentligen godkände denna lagändring? Undra om dessa personer hade någon som helst aning om vad en 'cookie' är? :angry: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
/"¤%#=)/¤!)"¤% "/¤=%(!
Fan va man blir förbannad på alla inkompetenta jubelidioter som stiftar korkade lagar, dom kan köra upp den lagen i röven för den kommer jag inte att bry mig om ett skit. :angry: |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|